کد خبر: ۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۱
حجت الاسلام سید حسن خمینی؛

پیروان امام در اصل حکومت دینی تردید نمی کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تصریح کرد: «آوردن دین به حکومت و به تبع آن آوردن احکام و اخلاق دینی، کار بزرگی بود که حضرت امام (ره) انجام دادند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، تولیت آستان امام خمینی(ره) در آغاز مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با تسلیت ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت:« 14 خرداد بی تردید روز جانکاه و یادآور یکی از تلخ ترین روزها در ذائقه و فکر مردم شریف ایران است».

وی افزود: «باید در این روز، چه امسال و چه در سالهای آینده یاد امام (ره) و فرزندان آن بزرگوار و شهدای ایران اسلامی را گرامی بداریم». 

نوه حضرت امام خمینی(ره) افزود: «بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دارای سجایا و فضلیت های بسیاری است و بی شک هر فردی با هر نگاه و نگرش و جهان بینی می تواند آن بزرگوار را معرفی کند».

سید حسن خمینی در ادامه اظهار داشت: «شخصیت امام راحل به گونه ای جامعه ایران و جامعه جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است که هر کسی می تواند آن امام را با تکیه بر یکی از این خصلت ها مانند علم و دانش ،تدبیر، تقوا ، جهان بینی، آشنایی با شرایط جهان و هوش سیاسی تبیین کند».

تولیت آستان امام راحل اضافه کرد: «آن چیزی که بیش از هر ویژگی در شخصیت امام جلوه گر است و هیچ کس با هیچ نگرش و جهان بینی و با هیچ وضعیتی در آن تردید نمی کند جوهره دین و عنصر دینداری است».

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی خاطر نشان کرد: «یقیناً نمی توان امام را تعریف و شخصیت امام را تحلیل کرد جز آنکه به دینداری به عنوان وجه ممتاز شخصیت آن حضرت توجه داشت و هیچ کس در این مورد تردید ندارد».

نوه امام خمینی(ره) در ادامه افزود: «دینداری به عنوان یکی از عناصر و عوامل بسیار پررنگ در شخصیت حضرت امام است و باید این را همواره مد نظر داشت». 

فرزند یادگار امام(ره) با بیان اینکه شخصیت امام و جایگاه دین و دینداری در آن، عنصری بی بدیل است و باید با عنایتی ویژه مورد توجه عاشقان امام راحل قرار گیرد،گفت: «عنصر دین و دینداری در همه سطوح رفتاری، کرداری، فردی ، اجتماعی و سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نمایان است و باید به وصیت نامه سیاسی الهی امام بزرگوار که برای امروز و فردا و همیشه تاریخ است ، همواره توجه کنیم».

وی با اشاره به تجلی دین و دین مداری در حوزه رفتار فردی حضرت امام خمینی گفت: «امام بزرگوار همواره به مبانی دینی و ظواهر احکام شریعت پایبند بودند و هیچ کس در هیچ زمان و مکانی سراغ ندارد که امام ذره ای از این مبانی کوتاه بیاید یا توجه نداشته باشد».

حجت اسلام سید حسن خمینی افزود: «از واجبات مانند نماز، روزه و حج تا واجبات عمیق تر و دقیق تر مانند احقاق حقوق دیگران و احترام به شئون دیگران مورد توجه و رعایت امام بود و ایشان همواره ملتزم بودند محرمات الهی را ترک کنند».

وی تصریح کرد: «هیچ کس از امام غیبت نشنید، امام به کسی تهمت نزد و هرگز حتی در دوره مبارزه دروغی نگفت و اعتقاد نداشت که هدف، وسیله را توجیه می کند».

حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه امام راحل همواره به مسائلی توجه و عمل می کردند که از ناحیه حجج شرعیه و ائمه (ع) رسیده است،یادآور شد: «حجاب به عنوان یکی از اصول مسلم مورد توجه و تاکید حضرت امام بود و ذره ای از تاکید بر رعایت ان کوتاه نمی آمدند و همواره دیگران و نزدیکان را به ادای واجبات و ترک محرمات توجه می دادند و هرکس که درباره مسئله ای نظر امام را می پرسید، می فرمودند " ببینید خدا چه گفته است" و درباره مستحبات هم می گفتند به مفاتیح مراجعه کنید». 

سید حسن خمینی در ادامه گفت: «حضرت امام (ره) پایبندی خود به اخلاق دینی را به حد نهایت رسانده بود به طوری که پیش از آنکه مدرسی بزرگ در فلسفه و حوزه علمیه باشد، مدرس بزرگ اخلاق بود».

نوه امام راحل با اشاره به اینکه «من و منیت» در امام (ره) وجود نداشت ، افزود: «عطوفت آن بزرگوار حتی به کسانی که به او بد کرده بودند مثال زدنی بود بنابراین جامعه در مواجهه با چنین شخصیتی، دلباخته اش شد».

وی آوردن دین در عرصه حکومت و جامعه را از دیگر جنبه های مهم در اندیشه و بازشناسی حضرت امام (ره) دانست و گفت: «ایجاد حکومت جمهوری اسلامی در عصری که گفته می شد دین مرده است و مراکز دینی ازجمله کلیسا، کنیسه و حتی مساجد در هیچ کجا توانایی ارائه دین به مردم ندارند ، آوردن دین به حکومت و به تبع آن آوردن احکام و اخلاق دینی کار بزرگی بود که حضرت امام (ره) انجام دادند».

حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد و ممتاز امام (ره)، گفت: «ایشان در زندگی یک لحظه پای از شرع بیرون نگذاشت و هیچ واجبی را ترک نکرد و به هیچ توجیهی دست از اخلاق اسلامی برنداشت».

نوه حضرت امام (ره) افزود: «امروز که در کنار بارگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی گردآمدیم تنها به شرطی می توانیم بگوییم که امت امام و تابع و پیروان خوبی برای ایشان هستیم که پایبند به احکام الهی باشیم».

وی تصریح کرد: «در صورتی پیروان خوب خمینی کبیر هستیم که تلاش کنیم اخلاق دینی و اسلامی را در رفتار و اندیشه ها و عملکردهای خود رعایت کنیم و همچنین از ظواهر و اخلاق دینی چشم پوشی نکنیم».

حجت الاسلام سید حسن خمینی با تاکید بر جهانشمول بودن نمونه حکومت دینی امام (ره) افزود: «پیروان امام (ره) امروز در اصل حکومت دینی و حضور حکومت دینی در جامعه تردید نمی کنند».

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه خصیصه های وجودی امام (ره) ، ایشان را در زمره صالحان قرار داده است گفت: «پس از گذشت سالها از رحلت ایشان همچنان مردم ذکر خیر امام (ره) را می گویند».

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی از رهبر فرزانه و خلف شایسته امام (ره)، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، صدا وسیما و همه کسانیکه در این مراسم حضور داشتند تشکر و قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
سخنرانيشان را ديدم بسيار نو و با جسارت بود لذت بردم با اينكه سالي يك بار اينچنين امام را زنده مي كند باعث افتخار است . اما نكته ديگر در سخنرانيشان دوستي با مردم است كه اينچنين با جسارت براي ياران امام شرط تعيين مي كند همان شرطي كه همه در انتظارش هستند ولي از دهان او مي شنوند اگر مي خواهيد امامي باشيد بايد ديني باشيد بايد در گفتمانتان به جاي تاكيد بر نفرت ها و نشان دادن دشمني ها تعيين زشت و زيبا ها بذل و بخشش ها مردم را به ارامي به تبيين دين سوق دهيد.مهدي 25 ساله از كرج
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
اگر منظور راست گوپي ورفتار و كردار نيك است كه اصول همهء اديان است بله ولي اگر منظور از حكومت مجبوركردن به نسخه اي است كه يكعده بنام برگزيدگان ميخواهند براي ديگران بپيچند فكر ميكنم اين طرز فكر رو به انقراز است
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
سايت خوبي است بعضي ازاخبار مهم رانمي توان درسايت شما جستجوكرد
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۴
0
0
خواهشي كه ازشما دوستداران فرزندامام دارم مواظب اين مظلوم باشيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین