کد خبر: ۷۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

کسانی که مردم را دلسرد می کنند، مرتکب گناه بزرگی می شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس خبرگان رهبری، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای کاملاً مطرح و تاثیر گذار در جهان خواند و گفت: «پیشرفت های علمی و صنعتی خوبی درکشور حاصل شده که باید به عنوان نمونه دستاوردهای حاکمیت اسلام ادامه یابد».
 
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مکه مکرمه، آیت الله هاشمی رفسنجانی که برای شرکت در اجلاس بین المللی گفتمان مذاهب اسلامی به عربستان سعودی سفر کرده است سه شنبه شب در دیدار با اعضای بعثه مقام معظم رهبری و جمعی از زائران ایرانی بیت الله الحرام در مکه مکرمه تاکید کرد: «کسانی که مردم را دلسرد می کنند و راهی را می روند که باعث بی اعتنایی مردم به انقلاب اسلامی می شود، مرتکب گناه بزرگی می شوند».
 
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی احترام بسیاری در جهان پیدا کرده که باید این احترام باقی بماند گفت: «باید بتوانیم روابط خود را با کشورهای همسایه به ویژه عربستان سعودی تحکیم کنیم». 

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: «دل مردم ایران به بقاع مقدس و کشور عربستان بسته است و می خواهند آزادانه و با خیال راحت از این اماکن مقدس استفاده کنند».
 
وی تصریح کرد: «خراب شدن روابط دو کشور به نفع کسی نبوده و تنها دشمنان جهان اسلام از آن سود می برند».
 
وی در ادامه افزود: «زائران ایرانی همانطور که اینگونه است باید با بصیرت و آگاهی در اعمال حج حرکت کنند».
 
وی در ادامه امام خمینی (ره)‌ را شخصیتی کم نظیر پس از ائمه معصوم معرفی کرد و گفت: «کاری را که امام انجام داد در تاریخ اسلام شبیه آن برای مکتب اهل بیت انجام نشده است».
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: «حکومتی منطبق با اسلام و متکی به آرای مردم در تاریخ اسلام سابقه نداشته است که در ایران، شخصیت منحصر به فرد امام خمینی (ره) بنیانگذار آن شد».
 
وی تصریح کرد: «در عصری که مستکبران فکر می کردند که دوران دین گذشته و خیالشان راحت بود که دین به مدیریت جامعه باز نمی گردد امام این حلقه را شکست و نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهاد». 

وی بااشاره به فشارها و تحریم های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: «نظام اسلامی با اتکا به اراده خداوند و خواست مردم توانسته راه خود را ادامه دهد». 

هاشمی رفسنجانی: اختلافات پنجره امید دشمنان اسلام است 
همچنین آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر سه شنبه در دیدار جمعی از علمای شیعه منطقه شرقیه عربستان، از اقدامات افراطیون در برخی نقاط جهان اسلام ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مکه مکرمه رییس مجلس خبرگان رهبری برلزوم توجه پیروان مذاهب اسلامی به مشترکات فراوان خود تاکیدکرد و گفت: «اختلافات پنجره امید دشمنان اسلام برای رخنه در صفوف مسلمانان است که دامن زدن به آن با مصالح دنیوی و اخروی جهان اسلام ناسازگار است». 
 
وی با تاکید براینکه عقل و شرع این اقدامات را نمی پذیرد اظهار داشت: «علمای شیعه و سنی با استعانت از تعالیم الهی در راه گسترش مبنای اسلام تلاش کنند».
 
حسن صفار یکی از علمای شیعه منطقه نیز با ارایه گزارشی تاکید کرد که در سالهای اخیر وحدت شیعه و سنی در عربستان پیشرفت داشته است. 

هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار احمد هلیل قاضی القضات کشور اردن با وی حل مسایل اسلام را نیازمند همکاری مستمر کشورهای تاثیرگذار دانست.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «با توجه به حضور انبوه آوارگان فلسطینی در اردن انتظار است که از این جایگاه برای کاهش فشار رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین استفاده شود».
 
قاضی القضات اردن نیز با ابلاغ درودهای پادشاه اردن از رییس مجلس خبرگان رهبری برای سفر به این کشور دعوت کرد. 

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و با اهمیت در جهان اسلام دانست و گفت: «با گسترش همکاری کشورهای اسلامی می توانیم درحل مسایل روز جهان اسلام نقش داشته باشد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین