کد خبر: ۷۶۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
روسیه باید از دستور دادگاه لاهه برای توقف جنگ پیروی کند

انتقاد شدید گروه هفت از جنایت جنگی روسیه در اوکراین

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه ای تاکید کردند روسیه باید از دستور الزام آور دادگاه لاهه برای توقف عملیلات نظامی خود در اوکراین پیروی کند.
انتقاد شدید گروه هفت از جنایت جنگی روسیه در اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای، جنایات نیروهای مسلح روسیه را به شدت محکوم و تصریح کردند: «تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی چهره واقعی جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین و مردم آن است و قتل‌عام‌ها در بوچا و سایر شهرهای اوکراین در فهرست این موارد گنجانده خواهد شد. جنایات و نقض فاحش قوانین بین المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین المللی و حقوق بشر، از سوی روسیه در خاک اوکراین انجام شده است.

به گزارش النشره، این گروه اعلام کرد: « در حضور دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، ما همبستگی عمیق خود را با مردم اوکراین و عمیق ترین تسلیت خود را به قربانیان این جنگ و خانواده های آنها ابراز کردیم. ما بر حمایت بی دریغ خود از اوکراین در چارچوب مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده آن تاکید و آمادگی خود را برای ارائه کمک های بیشتر از جمله تجهیزات نظامی و ابزار مالی، برای اجازه دادن به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه و بازسازی اوکراین ابراز می کنیم.»

وزرای خارجه گروه هفت در این بیانیه تاکید کردند: «مسئولان این اعمال فجیع و جنایات، از جمله هرگونه حمله به غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی، پاسخگو و محاکمه خواهند شد و از کار مداوم برای تحقیق درباره جنایات جنگی علیه بشریت استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: روسیه باید فوراً از دستور الزام آور قانونی دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف عملیات نظامی که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در خاک اوکراین آغاز کرده است، پیروی کند. علاوه بر این، ما از روسیه می خواهیم نیروهای نظامی خود را به طور کامل از مرزهای بین المللی شناخته شده آن و تجهیزات نظامی خود از کل خاک اوکراین خارج کند.

گروه هفت نسبت به هر گونه تهدید یا استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای هشدار داد و افزود: ما تعهدات روسیه بر اساس معاهدات بین المللی که این کشور عضو آن است و از همه ما محافظت می کند، یادآوری می کنیم. هرگونه استفاده روسیه از چنین سلاح هایی پذیرفتنی نیست . در مورد کنترل روسیه بر تاسیسات هسته ای و سایر اعمال خشونت آمیز در رابطه با تعدادی از تاسیسات هسته ای و مواد رادیواکتیو نگرانی خود را ابراز می کنیم.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین