کد خبر: ۷۶۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

بایدن: روسیه جایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد

بایدن از اقدام سازمان ملل در تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر تمجید کرده و گفت: مسکو هیچ جایی در این شورا ندارد.
بایدن: روسیه جایی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از نزدیک با متحدان و شرکایش در سراسر جهان برای به ثمر نشستن این رای گیری همکاری کرده چون روسیه دست به نقض‌های گسترده و شدید حقوق بشری می‌زند. نیروهای روسی مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وی ادامه داد: روسیه هیچ جایگاهی در شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارد. پس از این رای گیری تاریخی، روسیه دیگر نمی‌تواند در فعالیت‌های این شورا یا اشاعه و انتشار اطلاعات نادرستش همزمان با فعالیت کمیسیون تحقیقات شورای حقوق بشر درباره نقض‌ها و سوءاستفاده‌های روسیه در زمینه حقوق بشر در اوکراین ادامه دهد.

اوایل روز پنجشنبه، مجمع عمومی سازمان ملل عضویت روسیه را در شورای حقوق بشر با ۹۳ رای موافق در مقابل ۲۴ رای مخالف و در واکنش به اقدامات در بوچا، اوکراین تعلیق کرد؛ ۵۸ کشور به این اقدام رای ممتنع دادند.

این اقدام در تعلیق عضویت روسیه از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مورد استقبال قرار گرفت.

وی در توئیتی نوشت: تعلیق عضویت فدراسیون روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل یک گام مهم است. این یک مجازات دیگر برای روسیه است. از بابت همبستگی شرکا سپاسگزارم. ما باید به فشارهای هماهنگ علیه روسیه در سطح بین‌المللی ادامه دهیم. بیایید روسیه را مجبور کنیم تا به صلح بپردازد.

در این میان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر این باورم که روند نادرست اکنون درست شده است. ما شاهد افزایش اقدامات وحشیانه روسیه علیه قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در اوکراین به ویژه تخریب و کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، ایرپین و ماریوپل هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین