کد خبر: ۷۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۵
دکتر‌‌ حسن روحانی در اجتماع مردم سمنان:

بار مسوولیت خود را به دوش امام زمان (عج ) نیاندازیم

با شعار دادن، مشکلی از مشکلات ما حل نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنرانی حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، ‌نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی عصر سه‌شنبه ‌در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان سمنان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب از سمنان، در این مراسم که به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد پانزده خرداد 42 به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار می‌شد، دکتر حسن روحانی با اشاره به اهمیت 14 خرداد، آن را روز اندوه و غم و روز هوشیاری و بیداری ملت ایران و همچنین روز کارآیی ساختار نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد. 

دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه مبارزات امام (ره) دستاوردهای زیادی برای ملت ایران داشت،به وجود سه دستاورد عمده امام اشاره کرد و گفت: «امام (ره) عزیزترین شخصیت تاریخی برای ما بعد از معصومین (ع) است که نه تنها برای کشور ما بلکه برای جهان اسلام منشا خدمات و برکات زیادی بود».

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اهمیت نقش امام و مبارزاتش برای احیای اسلام واقعی، آن را یکی از مهمترین رهاوردهای ایشان برشمرد و ادامه داد: «امام اسلام واقعی را به ما معرفی کرد و امام محی اسلام و احیاء‌کننده دین است».

وی با اشاره به تلاش‌های حضرت امام (ره) در دورانی که اسلام در مهجوریت قرار داشت و از سوی روشنفکرنماها، سخن کهنه و موضوعی شخصی قلمداد می‌شد که برخی عالمان اسلام نیز آن را روش و مسلکی می‌دانستند که کاری به سیاست و حکومت ندارد، افزود: «امام (ره) در این شرایط گفت که دین اسلام را بدون سیاست نمی‌شناسد و رسول‌ا... و ائمه هدی زندگی‌شان توأم با سیاست بود».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در مورد حضرت ابراهیم نازل شده است، امام (ره) را نماد همه ملت ایران دانست که سخن و احساسات و فریادها و ایستادگی‌هایش همه در قالب ملت بود و ادامه داد: «او نه یک ملت که تمام یک امت بود و وقتی به نام اسلام و مسلمانان صحبت می‌کرد، صدای یک امت از حنجره امام شنیده می‌شد».

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امام همواره در مسیر حق بود،ادامه داد: «مگر می‌شود یک انسانی این همه محبوب باشد ولی فانی در حق نباشد و آن عشقی که مردم به امام (ره) دارند به خاطر اتصال ایشان به خداوند است».

وی ادامه داد: «امام اسلامی را به ما نشان داد که از سیاست و مسائل اجتماعی جدا نیست ،از مبارزه وجهاد جدا نیست و اسلامی که از اخوت و صفا و صمیمیت جدا نیست و از مسائل جهانی جدا نیست و امام یک اسلام جامع را به ما معرفی کرد».

دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی،‌ دومین دستاورد بزرگ امام (ره) را آزادی ملت ایران از استبداد و استعمار عنوان کرد و گفت: «امام از همان ابتدای مبارزه با همان شمشیری که بر سر استبداد می‌کوبید بر سر استعمار هم می‌کوبید».

دکتر روحانی با اشاره به دستگیری‌های حضرت امام (ره) در ابتدای مبارزه گفت:‌ «دستگیری اول امام از 15 خرداد 42 تا فروردین 43 به خاطزر مبارزه امام با شاه و نظام سلطنت بود و دستگیری دوم ایشان در آبان‌ماه سال 43 به خاطر مبارزه با استعمار و مخالفت با کاپیتالاسیون بود».

وی با اشاره به توافقات آمریکا و انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم برای کنترل منطقه خاورمیانه توسط آمریکا به ذکر خاطره‌ای از حضور یکی از اعضای جبهه ملی در نوفل لوشاتو و گفتگوی ایشان با امام (ره) پرداخت و به باورهای حضرت امام اشاره کرد و گفت: «امام دو چیز را در زندگی‌اش باور کرده بود 1- قدرت خدا و اتکای به قدرت لایزال الهی 2- باور به مردم و عظمت نقش آنها». 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «امام به توان مردم معتقد بود و می‌گفت،‌ وقتی همه مردم به صحنه بیایند کسی هیچ کاری نمی‌تواند بکند چه شاه و چه آمریکا».

وی ادامه داد: «امروز دیگر یک دیکتاتور بر مردم مسلط نیست و مردم پای صندوق‌های رای حاضر هستند و آنها هستند که انتخاب می‌کنند و برمی‌گزینند و برای کشور تصمیم می‌گیرند و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند برای مردم تصمیم‌گیر باشد و این هدیه دوم امام (ره) است».

روحانی با اشاره به دستاورد سوم حضرت امام، آن را احیای هویت اسلامی-ایرانی ملت عنوان کرد و گفت: «امام هویت ما را به ما بازگرداند و به نسل جوان ما این پیام را داد که روی پای خودش بایستد». 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به لزوم تکیه بر خویشتن و تلاش برای علم و پیشرفت پرداخت و گفت: «ما می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و راه علم و دانش و پیشرفت سخت است، نمی‌شود، دست روی دست گذاشت و گفت که کشور،‌ کشور امام زمان (عج) است. یعنی چه؟! اگر کار کردیم و لطف خدا و فیض و رحمت الهی و لطف ولی‌عصر هم هست و چرا باید بار مسئولیت خودمان را به دوش این و آن بیاندازیم و چرا بار مسئولیت را روی دوش امام زمان(عج) می‌اندازیم».

وی با اشاره به تلاش‌های گسترده‌ای که برای دستیابی به صنعت هسته‌ای از سال 66 شروع شد ادامه داد: «اگر می‌خواهیم راه امام را ادامه دهیم باید اخلاق و ایمان امام (ره) در جامعه حاکم باشد و این‌ها با شعارممکن نیست، ایمان،‌اخلاق،ایثار، جهاد و ... با حرف محقق نمی شود ،این‌که مرتباً شعار بدهیم، با شعار دادن، مشکلی از مشکلات ما حل نمی‌شود».

وی با نقل خاطره‌ای از شهید رجایی که در پاسخ به تبریک رئیس‌جمهور وقت فرانسه برای ریاست‌جمهوری‌شان به ذکر مطالبی سیاسی در رابطه با منافقین پرداخته بود، گفت: «امام (ره) ایشان را به حضور طلبید و شهید رجایی گفت‌که ما ازشما این سخنان را آموخته‌ایم و امام در جواب ایشان گفته بود؛ شما رئیس‌جمهور یک مملکت هستید و من یک طلبه‌ام،‌ شعار آرمانی‌ مال رهبری انقلاب و امت جهان اسلام است. ما باید کار خودمان را بکنیم و کشور را هدایت و مسیرآن را اداره کنیم».

نمایده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری،‌ با برشمردن شرایط حساس پس از ارتحال امام (ره) به چگونگی انتخاب مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد برای اداره نظام اشاره نمود،وگفت: «ابتدا بحث شورایی بودن رهبری مطرح شد ولی رای نیاورد، گرچه آقای هاشمی و رهبری برای آن رای دادند بعد بحث یک نفره شدن مطرح شد و پیشنهاد شد که آیت‌ا... خامنه‌ای مسئولیت را بر عهده بگیرد و در آن هنگام چهره ایشان برافروخته شد که این کار را نکنید و این بار را بر روی دوش من نگذارید».

روحانی با اشاره به توصیه امام (ره) به آقای هاشمی درباره بحث رهبری آیت‌ا... خامنه‌ای ادامه داد: «اشاره امام(ره) به آقای خامنه‌ای برای آن جلسه مجلس خبرگان در روز 14 خرداد راهگشا شد و با رای قاطع ملجس خبرگان آیت‌ا... خامنه‌ای به رهبری برگزیده شد و نشان داده شد که لطف و عنایت خدا و ولی‌عصر بر روی سر این مردم هست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۵
0
0
متاسفانه تفکر عقلانی از عرصه سیاست داخلی و خارجی کشور رخت بربسته است، تفکر امثال آقای روحانی اجازه نقش آفرینی در تحولات کشور داده نمی شود و لمپنیسم ترویج می گردد.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۶
0
0
با سلام با مديريت آقاي احمدي نژاد ايشان چاره ديگري جز منتسب كردن خود به اما زمان (عج) وشعار دادن ندارد چون كارنامه ايشان پر از اشكال است و بايد ذهن مردم به طريقي منحرف شود و ايشان با اين كار فقط باعث تضعيف اعتقادات مردم به اسلام ونظام مي شوند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۶
0
0
ba arze salam shoma ke nazariye haye mardom ra mesle bbc agar be nafe shoma nabashad neminevisid chera ezhare nazar mikhahid az mardopm vaghean in kh_andedar ast man barha enteghad kardam valli chon be nafe shoma nabod gozaresh ra chap nakardin aya in haman azadiyi ast ke eslahtalaban mardom ra ba namash gol mizan_and.omidvaram sedaghat ra dar m_orede mardom faramosh nakarde va mesle bbc aghayede khodetan ra tahmil nafarmayid tofigh baraye hame
------------------------------------------------------------------------------------------------
آفتاب: بارها توضیح داده شده که نظراتی که خارج از ادب و عرف رسانه ای باشد،قابلیت انتشار ندارد،ضمناً به علت حجم انبوه نظرات، تنها نظراتی که به تعمیق بحث کمک کنند بدون در نظر گرفتن سلایق و جهت گیری سیاسی مخاطبان،توسط گروه ارتباطات آفتاب منتشر می گردند.
از شما خواننده گرامی هم بواسطه حساسیت و پی‌گیری مطالب آفتاب سپاسگذاریم.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۶
0
0
از سخنان روشنگرانه جناب آقای دکتر روحانی تشکر میکنم. بنده به عنوان یک فرهنگی واقعاً جای خالی عقلانیت را در فضای عمومی جامعه احساس می کنم،کاش شرایطی بوجود آید تا مدیریت عقلائی را توام با آموزه های اصیل دینی در جامعه خود به اجرا درآوریم. میرزائی-قم
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۶
0
0
اگر ارتباط با امام زمان نبود،تداوم دولت دکتر احمدی نژاد امکان پذیر نبود.
شما سعی نکنید وارد این مقولات شوید.سوابق شما را افشا کرده ایم و اکنون نوبت تعیین تکلیف عده ای دیگر است.
حامیان رزمآور دلاور ؛حاج محمود احمدی نژاد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۷
0
0
ما مخالف حضور این افراد هستیم،از هر روشی برای حذف آنها استفاده خواهیم کرد.سرانجام روزی سایت شما را هم صحنه روزگار محو می کنیم شما[...]نمی خواهید عدل رئیس جمهور امام زمانی را ببینید،پس[...]
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۷
0
0
به نظر مي رسد بايد نظر امام را در مورد نقش آفريني مردم درست تفسير كرد امام هميشه مردم فهيم را مورد خطاب قرار مي دادند نه عامه اي كه حل همه ي مشكلات را با ظهور حضرت مهدي (عج) امكان پذير مي دانند و البته مسپولاني چون رپيس جمهور براي رهايي از پاسخگويي عدم موفقيت ها اين رويه را دامن مي زنند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۷
0
0
آقایان فکر کرده اند می شود اینطور جلوی تحقق حکومت اسلامی به رهبری استاد[...]را گرفت ایشان قاعد ماست و انشاء ا... دولت عدالت محور دکتر احمدی نژاد زمینه ساز رهبری[...] خواهد بود.حالا شما هرچه می خواهید بگوئید.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۸
0
0
با تشكر از آقاي روحاني كه در هر موقعيتي جواب لمپنيسم افراطي را ميدهند خواستم پيشنهاد كنم از حالا عده اي از بزرگان بروند دم در خانه آقايان هاشمي و خاتمي بست بشينند تا بلكه يكي از آنها قبول كنند خود را كانديدا كنند و كشور را از شر اين گروه عجيب (مودبانه تر از اين نميشود آنها را خطاب كرد) نجات دهند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین