کد خبر: ۷۶۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

استکبار جهانی و سیاست تفرقه اندازی و اختلاف

حجت الاسلام علی شیرازی طی یادداشتی گفت: امریکای شکست خورده در منطقه، و در ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان، و امریکای رو به افول از قدرت وحدت مسلمانان جهان، امروز به دنبال فتنه‌ای پیچیده و حساب شده در ایران و جهان اسلام است.
استکبار جهانی و سیاست تفرقه اندازی و اختلاف
آفتاب‌‌نیوز :

متن این یادداشت به شرح زیر است:

از دوران کهن ، به سیاست انگلیسی ها گفته می شد : " تفرقه بینداز و حکومت کن" .

امروز نیز سیاست قدرتمندان مستکبر و مادی جهان همین است . امریکا و انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیاله ای ها و نوکران آنان همین سیاست را پی می گیرند و هدفشان در تمامی طرح ها و برنامه ها اختلاف اندازی بین مسلمانان و امت اسلامی است .

حضرت امام خمینی ( ره ) ، این دانشمند و دشمن شناس حکیم ، در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۵۷ فرمودند : دشمن ها در کمین شما هستند ، در کمین ملت ما هستند . دشمن ها حالا فهمیدند که وحدتی که در ایران پیدا شده است ، آن ها را شکست داد ... الآن درصدد این اند که شماها را متفرق کنند ، از هم جدا کنند .

طرح اختلاف و تفرقه اندازی بین ملت ایران ، و بین مسلمان ها ، و بین شیعه و سنی ، از همان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدت گرفت و امروز نیز پیچیده تر و شگفت آورتر ادامه دارد .

حضرت امام خامنه ای عزیز هم در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۵ فرمودند : امروز نگاه دستگاه استکبار و استعمار به دنیای اسلام این است که سعی کند دنیای اسلام را هر چه بیشتر از وحدت خود دور کند .

ایشان در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ نیز فرمودند : امروز پول هایی که خرج می شود برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و بین شیعه و سنی ، اگر تشریح بشود برای مردم ، واقعا مردم تعجب خواهند کرد که این همه کار می شود برای این که دو نفر مسلمان که یکی سنی یا یکی شیعه است ، پهلوی همدیگر ننشینند ، با هم حرف نزنند ، با هم قهر باشند . با هم دشمن باشند . علیه هم سلاح بکشند .

دو نفر از نومحافظه کاران امریکا ؛ توماس فرید من و مایکل لدین ، به دولتمردان خود گفتند : دنیای غرب اگر به امنیت آتی خود می اندیشد ، باید از هیچ تلاشی برای جلوگیری از یکپارچگی مسلمانان دریغ نکند .

غربی ها در همین راستا ، هزارها شبکه و گروه های فضای مجازی و رسانه را فعال کرده اند ، تا در جهان امروز هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان را پی بگیرند .

سران استکبار با دستوراتی که به رسانه های خود ابلاغ کردند ، سازماندهی گسترده ای برای مقابله با وحدت جهان اسلام انجام شد .

این جنگ رسانه ای ، در نوع خود پیچیده و شگفت آور است .

در سال ۱۳۹۳ و هم چنین در سال ۱۳۹۵ در فضای مجازی استان یزد ، برای تفرقه اندازی ، خبر دروغی را منتشر کردند : تجاوز یک تبعه خارجی به یک زن در یزد !!

همین شایعه در سال ۱۴۰۱ در قشم منتشر شد : تجاوز چند تبعه خارجی به یک خانم قشمی !!!

در کیش هم به دروغ ، نشر دادند : تجاوز ۲۵ جوان افغانی به یک دختر ایرانی در جزیره کیش و قتل وی توسط آنان !!!!

همه این شایعات ، به قصد ایجاد تشویش در اذهان و افکار عمومی ، از سوی معاندین و دشمنان قسم خورده ملت ایران و انقلاب اسلامی ، در راستای جدایی بین ایران و افغانستان و سنی و شیعه بود .

در اسفند ۱۳۹۹ نیز روزنامه ترکیه ، از مذهب شیعه به عنوان یک مذهب انحرافی یاد کرد .

همه این نمونه ها ، برگی از خروارها توطئه امریکا و ایادی اش علیه وحدت جهان اسلام و اختلاف اندازی بین شیعه و سنی است .

در شهریور ماه ۱۴۰۰ ، سردار قاآنی ؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی هشدار داد : نقشه امریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند .

در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ ، فضای مجازی کشور را علیه مهاجران افغانستانی پر کردند ! و جریان افغانی هراسی را در ایران و ماجرای ایرانی هراسی را در افغانستان کلید زدند !!!

در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شامگاه شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ، معاندان و دشمنان ، با طراحی ای پیچیده ، در حوزه علمیه محله چای بوئین گنبد کاووس ، دو طلبه سنی مذهب ، به نام آقایان پژمان و خوجه را با سلاح گرم به شهادت رساندند !!!

در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ نیز ، یک نفر داعشی و تکفیری ، به نام عبداللطیف مرادی ، سه روحانی جهادی به نام آقایان اصلانی ، پاکدامن و دارایی را در صحن پیامبر اعظم ( ص ) ، در حرم رضوی با چاقو مجروح کرد و حجه الاسلام محمد اصلانی را به شهادت رساند !!!

همزمان حوادث متعددی را در مشهد ، و کشورهای پاکستان و افغانستان به وجود آوردند و وحدت ملت ایران و وحدت شیعه و سنی را نشانه رفتند !

به یقین ، اتاق فکر تمامی این طرح ها و عملیاتی کردن همه این فتنه ها ، در امریکاست .

امریکای شکست خورده در منطقه ، و در ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان ، و امریکای رو به افول از قدرت وحدت مسلمانان جهان ، امروز به دنبال فتنه ای پیچیده و حساب شده در ایران و جهان اسلام است .

آنان قصد دارند با این حرکت های مرموزانه ، هر توطئه و جنایتی را به گردن شیعه یا سنی بیندازند و تخم تفرقه بپاشند .

باید در مقابل این جریان های طراحی شده استکبار ، بیدار و هوشیار بود .

باید مردم و مسئولین ، با دقت و درایت ، میدان فتنه را نظاره کنند و با افشاگری طرح خائنانه سران کاخ سفید و صهیونیست ها ، و با حضور جدی در صحنه ، مانع تحقق نقشه مرموزانه دشمن بشوند .

امروز بیش از همیشه به وحدت نیاز داریم . به ریسمان الهی چنگ بزنیم . گوش به فرمان ولایت باشیم ، و بدانیم این فتنه نیز ؛ چون فتنه های دیروز با هوشیاری ملت ایران و مسلمانان جهان خنثی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین