کد خبر: ۷۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵

بررسی رقابت های یورو 2008 / گروه سوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گروه سوم این رقابت‌ها چهار تیم قدرتمند را در خود جا داده، تیم‌هایی که اگر در گروه دیگری بودند به احتمال فراوان همگی به مرحله بعدی راه پیدا می‌کردند. فرانسه و ایتالیا برای چندمین بار در کنار هم قرار گرفته‌اند، ضمن آن که هلند هم از بخت‌های قهرمانی است و رومانی هم تیم بسیار خوبی روانه رقابت‌ها کرده است. جالب آن که هم فرانسه و ایتالیا در دور انتخابی هم‌گروه بودند و هم رومانی و هلند. 


فرانسه، بازگشت قهرمان
تیم فرانسه که در رقابت‌های یورو 2004 و جام جهانی 2002 شکست‌های سختی را تجربه کرده بود، با نایب قهرمانی در جام جهانی 2006 بار دیگر به جمع غول‌های فوتبال دنیا برگشت. فرانسوی‌ها تیم نسبتاً جوانی دارند و «ریمون دومنش» سرمربی خرافاتی آبی‌ها تغییرات بسیاری در تیم داده است. البته این بار دومنش مانند سال‌های قبل جنجال ساز نشده است و بر خلاف دفعات قبلی که می‌گفت هرگز به متولدین ماه دسامبر اعتماد ندارد و به آن‌ها بازی نمی‌دهد، حالا امیدش در خط حمله به «کریم بنزما» 20 ساله است و در دروازه به «گرگوری کوپه» 35 ساله.

بازیکنان: استیو مانداندا، ژان آلن بومسانگ، اریک ابیدال، پاتریک ویرا (کاپیتان)، ویلیام گالا، کلود ماکه‌له‌له، فلوران مالودا، نیکولا آنلکا، کریم بنزما، سیدنی گوو، سمیر نصری، تیه‌ری آنری، پاتریس اورا، فرانسوا کلار، لیلیان تورام، سباستین فری، سباستین اسکیلاسی، بافتیمبی گومی، ویلی سانیول، ژرمی تولالان، لاسانا دیارا، فرانک ریبری، گرگوری کوپه.
سرمربی: ریمون دومنش. 


ایتالیا، بعد از آن قهرمانی
تیم ایتالیا پس از پیروزی در فینال جام جهانی 2006 به کلی متحول شد و «روبرتو دونادونی» سعی کرد اندیشه‌های خود را در این تیم پیاده سازد. ایتالیا به سختی به یورو رسید و نتایج نه چندان خوب این تیم در رقابت‌های دوستانه طرفدارانشان را نگران ساخته؛ البته ایتالیا همواره تورنمنت‌ها را بد آغاز می‌کند و خوب به پایان می‌برد. لاجوردی پوشان عادت دارند در مرحله مقدماتی تنها 5 امتیاز بگیرند و صعود کنند، اما قوانین جام ملت‌های اروپا مبنی بر در نظر گرفتن بازی مستقیم در صورت تساوی امتیازات دو تیم، می‌تواند مانعی سخت بر سر راه آن‌ها باشد. چنان که در دوره قبلی رقابت‌ها با همین قانون بود که در همان مرحله مقدماتی حذف شدند. ایتالیا کاپیتان خود «فابیو کاناوارو» را هم به دلیل مصدومیت از دست داد و «الساندرو گامبرینی» جانشین او شد.

بازیکنان: جان‌لوییجی بوفون (کاپیتان)، کریستین پانوچی، فابیو گروسو، جورجو کیه‌لینی، الساندرو گامبرینی، آندره‌آ بارزالی، الساندرو دل‌پیرو، جنارو گاتوزو، لوکا تونی، دانیله دروسی، آنتونیو دی‌ناتاله، مارکو بوریه‌لو، ماسیمو آمبروزینی، مارکو آملیا، فابیو کوالیارلا، مائورو کامورانزی، مورگان دی سانکتیس، آنتونیو کاسانو، جان‌لوکا زامبروتا، سیمونه پروتا، آندره‌آ پیرلو، آلبرتو آکوییلانی، مارکو ماته‌راتزی.
سرمربی: روبرتو دونادونی. 


هلند، درخشش دوباره
تیم هلند سال‌هاست که به جای درخشش در رقابت‌های جام جهانی، در جام ملت‌ها عملکرد خوبی از خود به جا می‌گذارد. آن‌ها در اروپا بهتر نتیجه می‌گیرند، هر چند که با بازیکنان بسیار درخشانی که در اختیار دارند نمایشی بهتر از آن‌ها انتظار می‌رود. هلند با هدایت «مارکو فان‌باستن» با وجود صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا نتوانسته آن چنان انتظارات را برآورده کند و این دوره از رقابت‌ها، زمان جبران است. در تیم هلند «رایان بابل» مصدوم شده و «خالد بولهروز» جای او را گرفته است.

‌بازیکنان: ادوین فان‌درسار (کاپیتان)، آندره اویر، جان هیتینگا، یوریس ماتیسن، جووانی فان‌برونکهورست، دمی دزیو، روبین فان‌پرسی، اورلاندو انگلار، رود فان‌نیستلروی، وزلی اسنیدر، آرین روبن، ماریو ملچیوت، هنک تیمر، ویلفرد بوما، تیم دکلر، مارتن استکلنبرگ، نیخل دیونگ، درک کویت، کلاس یان هونته‌لار، ابراهیم افلای، خالد بولهروز، یان ونگور آو هاسلینک، رافائل فان‌درفارت.
سرمربی: مارکو فان‌باستن.


رومانی، آن‌ها را دست کم نگیرید
شاید در ظاهر ضعیف‌ترین تیم گروه باشند. از یورو 2000 به این سو در هیچ مسابقات مهمی شرکت نداشته‌اند و تجربه کافی را ندارند، اما در مرحله مقدماتی آن قدر عالی کار کردند که نشان دهند شایستگی فراوانی برای حضور در این رقابت‌ها دارند. رومانی یکی از بهترین تیم‌های مرحله مقدماتی بود و اگر بتواند از این گروه مرگ صعود کند، جای تعجب نخواهد داشت. البته بازیکنان این تیم از تجربه کافی برخوردار نیستند، اما اندیشه‌های رو به جلو و متهورانه «ویکتور پیتورکا» مربی این تیم خطری بالقوه برای هر رقیبی است.

بازیکنان: بوگدان لوبونت، کاسمین کونترا، رازوان رات، گابریل تاماش، کریستین چیوو (کاپیتان)، میرل رادوی، فلورنتین پتره، پائول کودریا، سیپرین ماریکا، آدریان موتو، رازوان کوچیش، ماریوس پوپا، کریستین ساپونارو، سورین گیونیا، دورین گویان، بانل نیکولیتا، کاسمین موتی، ماریوس نیکولای، آدریان کریستیا، نیکولاس دیکا، دانیل نیکولای، اشتفان رادو، ادوارد استانچیوئو.
سرمربی: ویکتور پیتورکا.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین