کد خبر: ۷۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹

لیون با 11 بازیکن، دارای بیشترین نماینده در یورو 2008

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازیکنان حاضر در رقابت‌های یورو 2008 از لیگ‌ها و باشگاه‌های مختلفی می‌آیند. در این میان باشگاه المپیک لیون از فرانسه با 11 بازیکن، بیشترین نماینده را در این رقابت‌ها خواهد داشت.

یازده بازیکن تیم المپیک لیون، قهرمان هفت دوره اخیر لیگ فرانسه در یورو 2008 شرکت می‌کنند. این آمار بسیار خیره‌کننده است، به ویژه آن که «کریس»، «جونینیو»، «فرد» و «اندرسن» برزیلی و «عبدالقادر کیتا» ساحل عاجی، که از بازیکنان اصلی لیون هستند، ملیت‌های غیراروپایی دارند.

میلان باروش (چک)، پاتریک مولر (سوییس)، ژان آلن بومسانگ، کریم بنزما، سیدنی گوو، فرانسوا کلار، سباستین اسکیلاسی، ژرمی تولالان و گرگوری کوپه (فرانسه)، فابیو گروسو (ایتالیا) و کیم کالستروم (سوئد) بازیکنان لیون هستند. البته باروش به صورت قرضی به پورتسموث انگلیس رفته بود و بعد از پایان رقابت‌ها به لیون بازمی‌گردد.

دو تیم بعدی که بیشترین بازیکن را در این رقابت‌ها دارند، بایرن مونیخ و گالاتاسرای هستند. حمید آلتینتاپ (ترکیه)، مارسل یانسن، باستین شواین‌اشتایگر، میرو کلوزه، فیلیپ لام و لوکاس پودولسکی (آلمان)، ویلی سانیول و فرانک ریبری (فرانسه) و لوکا تونی (ایتالیا) در بایرن مونیخ عضویت دارند.

از گالاتاسرای هم این بازیکنان در یورو 2008 بازی خواهند کرد: سروت چتین، هاکان بالتا، محمد توپال، امره گونگور، آردا توران، امره عاشیق، آیهان آکمان و صبری سان‌اوغلو (ترکیه) به همراه توبیاس لیندروث (سوئد). عاشیق به آنکارا اسپور قرض داده شده بود و بعد از پایان رقابت‌ها به گالا باز می‌گردد.

در رده سوم، بارسلونا، چلسی، پاناتینایکوس و رئال مادرید، هر کدام با هشت بازیکن حضور دارند. دکو (پرتغال)، اریک ابیدال، لیلیان تورام و تیری آنری (فرانسه)، جان لوکا زامبروتا (ایتالیا)، و کارلس پویول، آندرس اینیستا و ژاوی (اسپانیا) از بارسلونا در این مسابقات به میدان می روند. البته زامبروتا قرار است در پایان رقابت‌ها به میلان بپیوندد.

نمایندگان چلسی را پتر چک (چک)، پائولو فره‌را و ریکاردو کاروالیو (پرتغال)، میشاییل بالاک (آلمان)، کلود ماکه‌له‌له، فلوران مالودا و نیکولا آنلکا (فرانسه) و خالد بولهروز (هلند) تشکیل می‌دهند. بولهروز این فصل را به صورت قرضی در سویا بازی کرد. ضمن آن که تیم ملی انگلیس در این رقابت‌ها حضور ندارد. اگر انگلیسی‌ها به یورو صعود می‌کردند، چلسی احتمالاٌ بیشترین تعداد بازیکنان این مسابقات را به خود اختصاص می‌داد.

از پاناتینایکوس ماریو گالینوویچ (کرواسی)، نیکوس اسپیروپولوس، گیورگوس کاراگونیس، لوکاس وینترا، دمیتریوس سالپیگیدیس، یانیس گوماس و الکساندر سیولیس (یونان) و میکائل نیلسن (سوئد) حضور دارند.

از رئال مادرید هم پپه (پرتغال)، کریستف متزلدر (آلمان)، آنتونیو کاسانو (ایتالیا)، رود فان‌نیستلروی، وزلی اسنیدر و آرین روبن (هلند)، به همراه ایکر کاسیاس و سرخیو راموس (اسپانیا) حضور دارند. کاسانو بازیکن قرضی رئال در سامپدوریا بود و در پایان رقابت‌ها به شکل قطعی به این تیم خواهد پیوست، اما در حال حاضر بازیکن رئال مادرید به شمار می‌رود.

آرسنال، ردبول سالزبورگ و وردربرمن با هفت بازیکن و هامبورگ، استه‌آوا بخارست و زنیت سن‌پترزبورگ با شش بازیکن در رده‌های بعدی جا دارند. اگر «توماس روسیچکی» و «ادواردو داسیلوا» مصدوم نمی‌شدند، آرسنال با نه بازیکن در رده دوم قرار می‌گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین