کد خبر: ۷۶۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

توصیه‌های بهداشتی برای مواجهه با گرد و خاک

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شرایط غیراستاندارد اخیر هوای شهر و وقوع گرد و خاک، به بیان توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی در این شرایط پرداخت.
توصیه‌های بهداشتی برای مواجهه با گرد و خاک
آفتاب‌‌نیوز :

وحید شادی نیا با اشاره به گرد و خاک اخیر تبریز اظهار کرد: پدیده‌ی گرد و خاک خطرات بسیاری بر سلامتی انسان به ویژه افراد حساس و دارای بیماری قلبی و زمینه‌ای دارد.

وی ادامه داد: برای گروه‌های سنی حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود، حدالامکان از خانه بیرون نیایند، همچنین عموم مردم نیز از ورزش در محیط‌های باز خودداری کنند.

وی افزود: هنگام وقوع گرد و خاک سعی کنید از ماسک استفاده کنید؛ البته ماسک‌های سه لایه‌ی معمولی چندان تاثیری ندارند و بهتر است از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

شادی نیا خاطرنشان کرد: از عینک‌های مناسب استفاده کنید تا گرد و خاک وارد چشمانتان نشود و به آنها آسیبی نرساند.

وی اضافه کرد: حتماً از مایعات، میوه‌جات و سبزیجات به میزان کافی استفاده شود و قسمت‌هایی از بدن نیز که در معرض گرد و خاک بود، شستشو داده شود.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان یادآور شد: اگر با مشکلات حاد سلامتی یا تنگی تنفسی مواجه شدید، با اورژانس استان تماس حاصل کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین