کد خبر: ۷۶۴۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

گیاهانی برای تقویت اعصاب

یک متخصص طب سنتی گفت: گیاهان و ادویه جات بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذاها می‌دهند بلکه منافع بی‌شماری برای اندام مختلف بخصوص مغز می‌توانند داشته باشند.
گیاهانی برای تقویت اعصاب
آفتاب‌‌نیوز :

یداله مرادی اظهار کرد: منافع بزرگ برخی گیاهان و ادویه جات در افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و حتی شاید حفاظت در برابر تومورهای مغزی ثابت شده است.

وی با اشاره به این‌که مریم گلی یکی‌ از این گیاهان است که حافظه را بهبود می‌بخشد، عنوان کرد: در مطالعات کوچک مشخص شده که عصاره این گیاه منجر به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه در مقایسه با دارونما شده است.

مرادی با اشاره به این‌که اسانس‌ها و عصاره مریم گلی برای مقابله با آلزایمر مؤثر است، بیان کرد: بیماری آلزایمر در نتیجه کاهش سطح یکی‌از انتقال دهنده‌های عصبی بروز می‌کند که مریم گلی این روند را کاهش می‌دهد چراکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر روند پیری و بیماری محافظت می‌کند، تصریح کرد: این ماده مغذی علاوه‌بر آن از بروز بیماری‌های مربوط به اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون نیز پیشگیری می‌کند و با مقاوم کردن مغز در برابر استرس و التهاب مربوط به روند پیری و بیماری‌ها، به اعصاب سود می‌رساند.

وی با اشاره به این‌که کورکومین ماده‌ای است که به طور طبیعی در زردچوبه وجود داشته و با کاهش التهاب، افزایش سلامتی را به دنبال دارد، عنوان کرد: کورکومین که در درمان بیماری‌هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده به کار برده می‌شود، در دستگاه گوارش باقی می‌ماند و هر ماده‌ای را که جذب شده، سریعاً متابولیزه می‌کند.

مرادی ادامه داد: علاوه‌بر این بدن انسان هورمونی به‌نام BDNF یا فاکتور نورون زایی مشتق شده از مغز تولید می‌کند که نقشی مهم در تقسیم و تکثیر نورون‌ها دارد، که تولید آن با استرس و بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند و زردچوبه می‌تواند با افزایش تولید و عملکرد این هورمون، تأثیرات کاهش ادراک که مربوط به سن هستند را معکوس کند و در نتیجه حافظه را تقویت و قابلیت مغز را افزایش دهد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که یک نوع فلاوونوئید به نام اپی ژنین در جعفری و آویشن وجود دارد که باعث افزایش تولید نورون‌ها شده و ارتباطات بین سلول‌های مغزی را تقویت می‌کند، عنوان کرد: رژیم غذایی غنی از اپی ژنین، منجر به دفع آلزایمر، پارکینسون و افسردگی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که چای بابونه به دلیل این‌که از بین برنده قوی استرس است می‌تواند انتخاب همیشگی برای مصرف کنندگان چای در اواخر شب باشد، افزود: بابونه حاوی فلاوونوئید اپی ژنین است و منجر به کاهش سطح اضطراب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین