کد خبر: ۷۶۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۵
پس از 4 شبانه روز جستجو کشف شد؛

جسد يك نوجوان 12 ساله در عمق كوير شهداد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: جستجوی شبانه روزی 500 نفر از اهالی روستاهای تكاب جنوبی شهداد كرمان و امدادگران هلال احمر در پی نوجوان گمشده ای از اهالی روستای "علی آباد مظفری "با پیدا كردن جسد آفتاب سوخته او پایان یافت.
 
به گزارش خبرنگار آفتاب از کرمان، رییس هلال احمر شهداد از توابع شهرستان كرمان با اعلام پیداشدن جسد نوجوان 12 ساله‌ای به نام رضا كدخدایی فرزند محمد شاه در دل كویر شهداد گفت : «این نوجوان از عصر یازدهم خرداد ماه با دور شدن از روستا و رفتن به سوی كویر گم شده بود كه سرانجام جسد او در 70 كیلومتری روستا ودر عمق كویر پیدا شد».
 
ماشااله پور حسینی گفت: «درست است كه جسد در 70 كیلومتری روستا قرار داشت اما با احتساب 20 تپه ی شنی كه نوجوان پیموده است او بیش از 90 كیلومتر را در كویر طی كرده است». 

ماشااله پور حسینی شمار افرادی كه در عملیات تجسس وامداد ونجات شركت كردند را 500 نفر اعلام كرد كه 50 نفر از آنان را امدادگران هلال احمر و 450 نفر را اهالی بومی منطقه تشكیل می دادند.
 
وی از بسیج تمامی امكانات هللال احمر شهداد در این باره خبرداد و گفت :«4 قلاده سگ تجسس به همراه 3 مربی نیز از هلال احمر كرمان در عملیات تجسس شركت داشتند».
 
وی در خصوص انجام نشدن امداد هوایی توسط هلال احمر گفت: «متاسفانه هلی كوپتر هلال احمر استان كرمان برای تعمیر در تهران بود و با وجود درخواست های مكرر خانواده نوجوان، بخشداری وشورای روستا از سوی نیروی انتظامی كرمان امداد هوایی صورت نگرفت ».
 
رییس شورای اسلامی روستای علی آباد مظفری هم با انتقاد از همكاری نكردن نیروهای انتظامی در عملیات امداد ونجات گفت : «ماحتی 100 لیتر بنزین به ازای لیتری 400 تومان از طریق بخشداری برای خودروهای انتظامی تهیه كردیم تا به امداد ما بیایند اما آنها ظهر سیزدهم خرداد ماه می خواستند جلوی عملیات امداد را هم بگیرند واز ما خواستند به این كار ادامه ندهیم».
 
رستم كدخدایی گفت : «هلال احمر شهداد زحمات زیادی كشید .ماشین های آنها در اختیار ما بود و تا هرجا كه لازم بود با ما می آمدند و آمدن سگ های تجسس كمك زیادی به ما كرد».
 
به گفته او نوجوان 20 تپه شنی نسبتا بزرگ را پشت سر گذاشته بود ،یكی دو جا دور خودش چرخیده بود و رد پاها نشان می داد كه او عموما در حال دویدن بوده است ،گام های بزرگ برداشته بود كه همه اینها از گم شدن او حكایت می كند.
 
او گفت : «نوجوان سرانجام در 70 كیلومتری روستای علی آباد مظفری از شدت تشنگی وگرما جان خود را از دست داده بود».

وی افزود : «جسد او در هنگام پیدا شدن برشته وآفتاب سوخته شده بود».
 
رییس شورای روستای علی آباد مظفری در خصوص چگونگی گم شدن نوجوان گفت: «عصر روز 11 خرداد نوجوان به همراه پدر ومادر خود در یك كیلومتری روستا مشغول كار كشاورزی بوده است كه مبادرت به آب تنی در استخر كوچك آب كشاورزی می كند ،سپس نزد مادرش می آید كه مادر از او می خواهد لباس هایش را بدهد و برای پوشیدن لباس هایش به استخر می‌رود.
با دیر كردن نوجوان وبرنگشتن او نزد خانواده ،پدر ومادر به دنبالش می روند و متوجه می شوند او بدون پوشیدن لباس هایش از كنار استخر دور شده است وبا تعقیب رد پا هایش در می یابند كه به سوی كویر وكلوت‌های شهداد رفته است».
 
وی در ادامه گفت: «پس از آنكه خانواده از پیدا كردن فرزندشان ناامید شدند همان شب تا صبح به كمك اهالی به جستجو پرداختند كه تلاش آنها با پیدا كردن جسد نوجوان پس از 4 روز پایان یافت».
 
وی درباره اختلال حواس داشتن نوجوان گفت: «او روز ها قدری مشكل دید داشت و می بایست دست هایش را جلوی چشم هایش بگیرد تا راه برود ولی شب ها مشكلی نداشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۱۹
0
0
نيروي انتظامي وقتي براي امدا د به مردم ندارد طرح هاي مثل مبازه با بدحجابي در كوهستانها-طرح مبازه با بد حجابي تابستاني-زمستاني-بهاري و غيره اوقاتشان را پركرده است.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
متاسفانه هلی كوپتر هلال احمر استان كرمان برای تعمیر در تهران بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین