کد خبر: ۷۶۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۰

ونگر از گرانت و فرگوسن می‌گوید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «آرسن ونگر» سرمربی تیم فوتبال آرسنال انگلیس اخیراً زبان به انتقاد از «آورام گرانت» مربی سابق چلسی گشوده و در عوض، «سر الکس فرگوسن» سرمربی منچستریونایتد را ستوده است.

تحقیر گرانت
ونگر درباره گرانت و فینال لیگ قهرمانان گفته است: «اگر حتی جان تری آن پنالتی را هم به ثمر می‌رساند، گرانت همان مربی سابق بود با همان توانایی‌ها. نمی‌توانید بگویید که اگر توپ به تیر دروازه بخورد و به بیرون برود، یا این که به تیر دروازه بخورد و تبدیل به گل شود کیفیت یک مربی عوض می‌گردد. او در هر حال در همان حد باقی می‌ماند.»

خصومت با ایتالیایی‌ها
گفته می‌شود که «کارلو آنچلوتی» و «روبرتو مانچینی» گزینه‌های باشگاه چلسی برای هدایت این تیم هستند و «پیتر کنیون» مدیر اجرایی آبی‌ها رو به ایتالیا آورده تا بحران مربی‌گری تیمش را حل کند. هنگامی که از ونگر پرسیدند نظرش درباره حضور یک ایتالیایی در رأس کادر فنی چلسی چیست او گفت: «خیلی از این اتفاق خوشم نمی‌آید، چرا که ما در انگلیس عادت داریم حمله ببریم.»

تمجید از فرگوسن
ونگر که برای دیدن بازی‌های یورو 2008 در شهر بال سوییس به سر می‌برد از پایداری «سر الکس فرگوسن» و سال‌های طولانی مربی‌گری او ستایش به عمل آورده است. فرگوسن گفته که تنها سه سال دیگر مربی یونایتد خواهد بود ولی ونگر اعتقاد دارد که شعله شور و هیجان هنوز در وجود این مربی اسکاتلندی فروزان است: «او ده سال است که حرف از بازنشستگی می‌زند. اشتیاق او همان است که بود. من فکر می‌کنم کناره‌گیری او بیشتر به دلیل مشکلات جسمانی صورت بگیرد؛ این که او هنوز به دنبال اضطراب مربی‌گری هست یا نه. به نظر من که او تا آخرین روز زندگی‌اش انگیزه‌های فراوانی دارد. البته او به سنی رسیده که باید در این باره تصمیم بگیرد، ولی امسال که هیچ نشانی مبنی بر آمادگی او برای کنار کشیدن از دنیای فوتبال ندیدم.»

قضاوت عادلانه‌تر
آرسنال از ماه مارس بود که امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس از دست داد. ونگر می‌گوید که تصمیمات اصلی داوران در بازی‌های بزرگ بود که سرنوشت تیم او را عوض کرد. ونگر از سیستم پخش مجدد تصاویر ویدیویی و قضاوت داور بر اساس آن‌ها حمایت می‌کند و می‌خواهد که فیفا این سیستم را اجرایی سازد: «فکر کنم هر بازی بزرگی که امسال دیدم نتیجه‌اش بر سر آفساید بودن یا نبودن یا پنالتی بودن یا نبودن رقم خورد. باید به دنبال افزایش عدالت در فوتبال باشیم و به همین دلیل سیستم قضاوت در بازی‌ها باید عوض شود.»

ونگر از گل مشهور «دیه‌گو مارادونا» در جام جهانی 86 که با دست مقابل انگلیس به ثمر رسید مثال می‌آورد: «داور گل او را صحیح اعلام کرد و بازیکنان هم لابد فکر می‌کنند که چه خوب است با تقلب پیروز شوند!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین