کد خبر: ۷۶۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت

جلسه سرنوشت‌ساز مجلس ملی پاکستان امروز (شنبه) برای بررسی درخواست عدم اعتماد به عمران خان، نخست‌وزیر فعلی این کشور از سوی احزاب اپوزیسیون از سر گرفته شد اما رای‌گیری به تعویق افتاده است.
پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت
آفتاب‌‌نیوز :

 پارلمان پاکستان قرار بود درباره درخواست اپوزیسیون این کشور برای اعطای عدم اعتماد و برکناری عمران خان از سمت نخست‌وزیری رای‌گیری کند؛ آن هم چند روز پس از آنکه جلوی تلاشی مشابه گرفته شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، در آغاز جلسه امروز پارلمان پاکستان درگیری‌های شدید لفظی میان نمایندگان مخالفت و موافق رای عدم اعتماد به عمران خان رخ داد. رئیس مجلس ملی پاکستان این جلسه را بعد از درگیری‌های لفظی که ۳۰ دقیقه به طول انجامید، به بعد از ظهر موکول کرد. عمران خان در این جلسه حاضر نشد.

عمران خان تاکید دارد که او برای حفاظت از حاکمیت کشورش مبارزه خواهد کرد و از حامیانش خواسته تا در اعتراض به خواست مخالفانش برای برکناری او به خیابان‌ها بیایند.

دیوان عالی پاکستان پنج‌شنبه گذشته حکم داد که اقدام عمران خان در یکشنبه گذشته در جلوگیری از انجام رای عدم اعتماد و انحلال پارلمان مغایر با قانون اساسی بوده و دستور داد تا پارلمان مجددا کارش را از سر بگیرد.

اپوزیسیون پاکستان می‌گوید که ۱۷۲ رای لازم در مجلس ملی با ۳۴۲ کرسی به منظور برکنار کردن عمران خان را در اختیار دارد. جلسه امروز قرار بود ساعت ۷.۳۰ به وقت گرینویچ برگزار شود اما با چند ساعت تاخیر آغاز شد.

با آغاز به کار مجلس، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در اظهاراتی از "توطئه خارجی" سخن گفت. او گفت: اجازه بدهید سفیر پاکستان در ایالات متحده به صورت تصویری در جلسه شرکت کند و حرف بزند. تلاش‌های آشکاری برای تغییر رژیم در پاکستان وجود دارد.

پیشتر عمران خان هم ایالات متحده را به توطئه با اپوزیسیون به منظور برکنار کردنش متهم کرده بود. یکشنبه گذشته هم حامیان عمران خان اجازه ندادند جلسه رای‌گیری برگزار شود و امروز هم اقدامات مشابهی انجام دادند. پس از چند ساعت اسد قیصر، رئیس پارلمان گفت که جلسه رای‌گیری به تعویق افتاده است. ممکن است رای‌گیری غروب امروز یا صبح فردا انجام شود. چنانچه عمران خان رای عدم اعتماد بگیرد، اپوزیسیون پاکستان گزینه‌ای را برای نخست‌وزیری معرفی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین