کد خبر: ۷۶۴۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
تبلیغات

آموزش ترید از مبتدی تا حرفه‌ای

یکی از مواردی که در آموزش ترید مورد نیاز است، آشنایی با فارکس است. بازار تبادلات بین الملل یا همان فارکس به تبادل ارز می‌پردازد و این بخش در زبان انگلیسی Forighn Exchange نامیده می‌شود. این بازار در ابتدا میان بانک‌ها و افراد انجام می‌شد، به عنوان مثال تبادل دلار بین مردم و بانک‌ها شکل می‌گرفت، اما بعد‌ها شرایط به گونه‌ای مهیا شد که سرمایه داران کوچک و تریدر‌ها هم بتوانند از این بازار سود بدست آورند.
آموزش ترید از مبتدی تا حرفه‌ای
آفتاب‌‌نیوز :

انواع بازار‌های سرمایه؛ یکی از دلایل گرایش مردم به سمت بازار‌های سرمایه، خرید و فروش انواع سهام و حتی ارز دیجیتال و به سمت آموزش ترید است. این کار باعث شده تا وجوه آن‌ها تا جایی که ممکن است بالا رود. بازار‌های سرمایه در انواعی نظیر بورس، تبادلات بین الملل یا فارکس و بازار ارز دیجیتال (کریپتو) خلاصه می‌شود. در واقع بازار‌های سرمایه گذاری به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های روزمره را پس انداز کنید و به عنوان یک واسطه در بین فروشندگان و خریداران فعالیت‌های خود را انجام دهید. بازار سرمایه مکانی است که خریداران و فروشندگان در آن به تجارت (خرید/فروش) اوراق بهادار مالی مانند اوراق قرضه، سهام و ... می‌پردازند. معامله توسط شرکت کنندگانی مانند افراد و موسسات انجام می‌شود. همچنین می‌توان اضافه کرد که بازار سرمایه بیشتر در اوراق بهادار آن هم به صورت بلندمدت معامله می‌شود. بزرگی بازار‌های سرمایه یک کشور به طور مستقیم با اندازه اقتصاد آن کشور در ارتباط است، به این معنی که هر چه اقتصاد رشد کند، توانایی بهبود وضعیت انواع بازار سرمایه بیشتر می‌شود.

بازار بورس

با توجه به مقاله آموزش ترید سایت علیرضا شریفی بازار بورس فعالیت خود را از قرن پانزدهم میلادی با رشد صنایع و نیاز به داد و ستد اوراق و اسناد مالکیت شرکت‌ها آغاز کرد. این بازار اولین بار در مجاورت منزل اشراف زاده‌ای بلژیکی بنام واندر بورس تشکیل شد و اسم وی بر این بازار نامیده شد. آموزش ترید در بازار بورس چه نقشی دارد، بازار بورس بازاری است که سهام، کالا‌ها و مواردی از این قبیل برای خرید و فروش و سرمایه گذاری استفاده می‌شوند. وارد شدن به این بازار برای دو گروه از افراد نظیر سرمایه گذاران و شرکت‌ها مزیت‌های منحصر فردی دارد. شرکت‌ها و موسسات با ورود به بورس، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. در این میان اخذ وام نیز یکی از مزیت‌هایی است که این شرکت‌ها می‌توانند از تسهیلات بانکی و سایر ابزار‌های تامین مالی استفاده کنند. از طرفی اعتبار از بازار‌های مالی داخلی و خارجی برای این گروه از شرکت‌ها و موسسات افزایش می‌یابد و آن‌ها قادر خواهند بود سهام خود را در سطح بین المللی توسعه دهند.

افرادی که وارد بازار بورس شده اند در دو گروه قرار می‌گیرند، یکی از آن‌ها سرمایه گذارانی هستند که سهام را خرید و فروش کرده و از آن سود بدست می‌آورند. گروه دیگر اشخاصی اند که با این بازار تحت عنوان بورس کالا فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال شخصی در بورس کالایی را انتخاب می‌کند، در این لحظه تصمیم می‌گیرد خرید را همان موقع انجام دهد که به آن اسپات می‌گویند یا اینکه کالا را پیش خرید نماید که آن بورس آتی نامیده می‌شود. در این روش، فرد کالای پیش خرید شده را در زمانی که مشخص شده، دریافت می‌کند. نوع دیگری از بازار بورس، خرید و فروش سهام یا همان اوراق بهادار است که در دو حالت به فرد سود می‌دهد. عده‌ای با خرید سهام در زمان صحیح و تشخیص نوسانات احتمالی، به سود می‌رسند. نوع دیگر سودهی از مجموع سود سهام شرکت‌ها می‌باشد که منجر به تقسیم بین سهامداران می‌شود.

بازار تبادلات بین الملل (Forex)

یکی از مواردی که در آموزش ترید مورد نیاز است، آشنایی با فارکس است. بازار تبادلات بین الملل یا همان فارکس به تبادل ارز می‌پردازد و این بخش در زبان انگلیسی Forighn Exchange نامیده می‌شود. این بازار در ابتدا میان بانک‌ها و افراد انجام می‌شد، به عنوان مثال تبادل دلار بین مردم و بانک‌ها شکل می‌گرفت، اما بعد‌ها شرایط به گونه‌ای مهیا شد که سرمایه داران کوچک و تریدر‌ها هم بتوانند از این بازار سود بدست آورند. با انجام اینکار اعداد کوچکتری وارد عرصه تجارت می‌شوند و مدیریت هزینه‌ها راحت‌تر شده است. این سخن به این معنی است که افراد با سرمایه کمتر نیز بتوانند به تبادل ارز مشغول شوند. نکته جالب این است چندی پیش تنها ارز تبادل میشد، اما در حال حاضر نفت، طلا و دیگر شاخص‌های سرمایه گذاری به تبادلات بین المللی در بازار فارکس اضافه شده است. معاملات فارکس می‌تواند در عین بازدهی بالا، ریسک بالایی نیز به همراه داشته باشد. بازار فارکس از دو سطح بازار بین بانکی و بازار خارج از بورس (OTC) تشکیل شده است.

بازار ارز دیجیتال (Crypto)

و، اما مبحث مهم در بخش آموزش ترید، ارز‌های دیجیتال است، رمز ارز‌ها در سال ۲۰۰۴ تحت عنوان یک سازمان متمرکز فعالیت خود را آغاز کرد. سپس ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به صورت ایمیل و کاملا اختصاصی به همگان معرفی کرد. در این حالت ماین بیت کوین با لپ تاپ هم انجام میشد و تریدر‌ها می‌توانستند حتی با نشستن پای لپ تاپ حدود ۱۰۰ هزار بیت کوین را ماین کنند. این ماجرا برای تعداد بیشماری از تریدر‌ها جدی نبود و آن‌ها فکر می‌کردند انجام این کار تا سال‌ها بعد امکان پذیر نخواهد بود. اما کمی نگذشت که ترید‌ها توانستند بیت کوین را با پول نقد خریداری کنند. به گونه‌ای که دلار می‌دهید و بیت کوین تحویل می‌گیرید. این کار نیز مشکلاتی را به همراه دارد که شامل معامله شدن با فیات و مصرف انرژی زیاد برای تولید است. البته امکان نابودی بیت کوین در سال‌های آینده دیده شده است. می‌توان اشاره کرد کسانی که قصد موفقیت در بازار ارز دیجیتال را دارند باید نسبت به آموزش ترید اقدام کنند. برای آموزش ترید باید بدانید که از طرفی کریپتوکارنسی به عنوان سیستم پرداخت دیجیتالی شناخته شده و برای تایید تراکنش‌ها به بانک‌ها متکی نیست. بازار ارز دیجیتال در واقع یک سیستم همتا به همتا است که می‌تواند به جای انتقال و مبادله پول فیزیکی در دنیای واقعی، پرداخت‌های ارز دیجیتال را صرفاً به یک پایگاه داده آنلاین انتقال دهد.

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

یکی از ضروری‌ترین اطلاعات و دانشی که یک تریدر باید بدانید، تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال است. اگر به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یادگیری تحلیل بنیادی یا فاندامنتال بروید. فرامـوش نکنیـد کـه دانـش قـدرت اسـت. بـه ایـن ترتیـب بـرای ارزیابـی یـک ارز دیجیتـال بایـد ابتـدا بدانیـم کـه از کـدام منابـع، اطلاعات کلیـدی را جمـع‌آوری کنیـم؟ بله درست است. بهترین کار برای رسیدن به سرمایه‌ای هنگفت، فعالیت در امور سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. ممکن است با خود بگویید از کجا برای آموزش ترید (https://alirezasharifi.net/trade-training/) باید شروع کرد.

https://alirezasharifi.net/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین