کد خبر: ۷۶۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
تبلیغات

راهنمای جامع استفاده از فیلترنویسی در سایت TSETMC

در این مطلب به بررسی ساختار کلی، نحوه عملکرد و همچنین مزایا و معایب فیلترنویسی پرداختیم. با توجه به توضیحات ذکر شده به جرات می‌توانیم بگوییم که آموزش فیلترنویسی بورس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در سودآوری کاربران فعال در این بازار محسوب می‌شود.
راهنمای جامع استفاده از فیلترنویسی در سایت TSETMC
آفتاب‌‌نیوز :

بورس در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته و در ده سال اخیر نیز پربازده‌ترین بازار در میان دیگر بازار‌های موازی بوده است. افرادی که از مهارت و تجربه کافی در زمینه معامله‌گری در بورس برخوردار باشند، می‌توانند سود خوبی از این بازار به دست آورند. یکی از این مهارت‌ها فیلتر‌نویسی است که استفاده از آن مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران بورس دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تشخیص به موقع فرصت‌های معاملاتی اشاره کرد. در این مطلب به سراغ آموزش فیلترنویسی در بورس رفته‌ایم و با شما درباره لزوم آشنایی با این مفهوم صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

آموزش فیلترنویسی بورس

به واسطه وجود بیش از ۵۰۰ شرکت فعال در بازار بورس، در حال حاضر حجم اطلاعات ارائه شده از این بازار بسیار بالا است و به همین دلیل افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارند، باید در سریع‌ترین زمان بتوانند به داده‌های اصلی و ضروری دسترسی داشته باشند و بر اساس آن‌ها فرایند سرمایه‌گذاری را آغاز کنند. این اطلاعات و داده‌ها نقش و تاثیر بسزایی در پیش‌بینی شرایط بازار دارند. در نتیجه دسترسی سریع به این داده‌ها موضوعی حیاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

در چنین شرایطی فیلتر‌نویسی بورس به کمک ما می‌آید. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که به واسطه فیلتر‌نویسی، افراد می‌توانند سهام سازگار با شرایط بازار و همچنین معیار‌های مشخص شده خود را پیدا کنند.

فیلتر‌نویسی در بازار بورس ابزاری برای انجام انواع دستورات کاربر است. فعالان بازار سرمایه با استفاده از این ابزار می‌توانند سهم موردنظرشان را در بورس پیدا کرده و به موقع فرصت‌های معاملاتی مناسب را شناسایی کنند.

در نتیجه به راحتی می‌توان با توجه به معیار‌ها و سیگنال‌های تعیین شده به صورت اصولی و در سریعترین زمان روی سهم‌های مورد نظر خود سرمایه‌گذاری کنید.

این فرآیند با بهره‌گیری از دانش برنامه‌نویسی انجام می‌شود. در سرمایه‌گذاری با اعمال اسکریپت‌ها و کد‌های مشخصی که هر یک از آن‌ها وظیفه‌ای را بر عهده دارند، دستورات مورد نظر را در بخش دیده‌بان وبسایت فناوری بورس تهران تنظیم می‌کنند. فیلتر‌نویسی بدون نیاز به برنامه جانبی و صرفاً از طریق محیط اسکریپتی وب سایت TSETMC. IR انجام می‌شود.

مزایای فیلترنویسی

به عنوان مزایای آموزش فیلتر‌نویسی بورس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با فیلتر‌نویسی می‌توانید سهم‌های مختلف را بر اساس معیار‌های انتخابی خود دسته‌بندی کنید.
  • امکان چیدمان انواع سهم بر اساس حجم معاملات، قیمت و… وجود دارد.
  • امکان استفاده از اسکریپت‌های تحت وب سایت مدیریت فناوری بورس، سبب سریع‌تر و راحت‌تر شدن فرآیند فیلتر‌نویسی می‌شود.
  • با فیلتر‌نویسی می‌توانید برخی از اندیکاتور‌های مورد نیاز در تحلیل تکنیکال و برخی از معیار‌های مورد استفاده برای تحلیل بنیادی را بر روی سهم خود اعمال کنید تا بتوانید از وجود یک تحلیلگر هوشمند بهره‌مند شوید.
  • فیلترنویسی باعث افزایش سرعت شما در انتخاب و سرمایه‌گذاری بر روی سهام‌های مختلف می‌شود که این ویژگی بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید آموزش فیلتر‌نویسی بورس نسبت به یادگیری برنامه‌نویسی بسیار راحت‌تر بوده می‌توانید با صرف مدت زمان کوتاه‌تری این مهارت را فرا بگیرید.

موارد استفاده فیلترنویسی بورس

موارد استفاده اصلی فیلترنویسی عبارتند از:

  • صف‌های خرید و فروش
  • حجم‌های مشکوک
  • اختلاف میان قیمت پایانی و آخرین قیمت
  • ورود و خروج پول هوشمند
  • قدرت‌های خریدار و فروشنده
  • افت و رشد‌های قابل توجه

در نتیجه شما با آموزش فیلتر‌نویسی بورس می‌توانید در موارد ذکر شده به موفق‌ترین شکل عمل کنید.

معایب فیلترنویسی

اگرچه فیلتر‌نویسی بورس مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه دارد، ولی معایب کوچکی نیز دارد که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

به عنوان یکی از اصلی‌ترین معایب فیلتر‌نویسی باید به بومی بودن آن اشاره کنیم. در واقع به دلیل اینکه فیلتر‌ها صرفاً بر اساس داده‌های بازار مالی بورس ایران مشخص می‌شوند، امکان استفاده از آن‌ها در بازار‌های مالی دیگری از قبیل ارز دیجیتال نیست. در نتیجه شما فقط قادر هستید که در بازار بورس ایران از فیلتر‌های تعیین شده استفاده کنید.

یکی دیگر از معایب فیلتر‌نویسی این است که نمی­توانید از بک تست استفاده کنید.. به عنوان مثال اگر شما فیلتری را تعریف کردید که تا زمانی که یک سهم ۱۲ درصد رشد پیدا کرد اطلاعات آن به شما نمایش داده شود، نمی‌توانید متوجه شوید که این سهم در شرایط قبلی حاکم بر بازار چه وضعیتی داشته است.

بهتر است بدانید که به واسطه فیلتر‌های تعیین شده نمی‌توانید از تایم فریم‌ها یا همان دوره‌های زمانی مختلف نیز استفاده کنید. در نتیجه پس از تعریف فیلتر امکان تعویض تایم فریم‌های ساعتی، روزانه، هفتگی و… وجود ندارد.

به طور کلی محدودیت‌های دسترسی برای فیلتر‌های تعیین شده وجود دارد و شما نمی‌توانید داده‌هایی را که بیش از۲۱ روز از ثبت آن‌ها می‌گذرد را مشاهده کنید.

با وجود این معایب بسیار کوچک، ولی همچنان آموزش فیلترنویسی تاثیر به‌سزایی بر رشد و موفقیت شما در سرمایه‌گذاری در بورس دارد.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی ساختار کلی، نحوه عملکرد و همچنین مزایا و معایب فیلترنویسی پرداختیم. با توجه به توضیحات ذکر شده به جرات می‌توانیم بگوییم که آموزش فیلترنویسی بورس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در سودآوری کاربران فعال در این بازار محسوب می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های فیلترنویسی کارگزاری آگاه مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید و معاملات موفق‌تری را در بورس تجربه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین