کد خبر: ۷۶۴۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

تشدید مجدد درگیری‌ها در جنین/ رژیم صهیونیستی اقدامات تنبیهی اتخاذ کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از جلسه ارزیابی امنیتی در پی بروز تنش در اردوگاه جنین به دلیل یورش‌های مکرر اشغالگران به این اردوگاه، رشته دستوراتی را علیه ساکنان این اردوگاه صادر کرد.
تشدید مجدد درگیری‌ها در جنین/ رژیم صهیونیستی اقدامات تنبیهی اتخاذ کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه عبری زبان "معاریو" نوشت، در پی تحولات اخیر در منطقه جنین و براساس تصمیم بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رشته اقداماتی را علیه ساکنان شمال کرانه باختری در پیش گرفت که عبارت از موارد زیر هستند:

- ممنوعیت ورود فلسطینی‌های داخل (ساکن اراضی اشغالی) به جنین از گذرگاه‌های الجلمة/الجلبوع و ریحان/برطعة.

- ممنوعیت ملاقات‌های خانوادگی ساکنان جنین با بستگانشان در داخل خط سبز پس از اعطای مجوز به ۵۰۰۰ فلسطیینی برای انجام این دیدارها.

- ممنوعیت ورود تجار و بازرگانان بزرگ دارنده مجوز بی‌ام‌سی از سکنه جنین برای ورود به خط سبز.

- توقف انتقال سنگدانه به شیوه دی‌تی‌دی از گذرگاه‌های استان جنین.

- افزایش بازرسی‌ها از کارگران فلسطینی در گذرگاه‌ها جهت ورود به خط سبز.

این تصمیمات در حالی اتخاذ شده که به دنبال یورش بامداد امروز یکشنبه نظامیان اشغالگر اسرائیل به شهرک "یعبد" در استان جنین درگیری‌ها در این استان از سرگرفته شد.

منابع محلی گزارش دادند، در پی حمله اشغالگران اسرائیلی، مبارزان مقاومت به مقابله با آنان پرداختند و درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

منابع محلی اعلام کردند که در این درگیری‌ها، جوانی فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شد و ده‌ها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

صهیونیست‌ها همچنین ۹ جوان فلسطینی را هم در این منطقه بازداشت کردند.

در همین راستا باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰۰ فلسطینی به بازداشت نظامیان اسرائیلی درآمدند.

ین مرکز حقوقی با اشاره به اینکه کانون اصلی بازداشت‌ها برخی شهرک‌ها و اردوگاه جنین بوده، تاکید کرد که اکثر بازداشت شدگان ۱۸ تا ۳۵ ساله بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین