کد خبر: ۷۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، صالحی:

چرا جان مردم را به بهانه تولید خودروی داخلی گرفتیم؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جان باختن ۷۵۰ نفر در تلفات جاده‌ای از کیفیت خودرو ایرانی انتقاد کرد و از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا یک بار برای همیشه به شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت پایان دهد.
چرا جان مردم را به بهانه تولید خودروی داخلی گرفتیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسلم صالحی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن حمله به طلاب در حرم رضوی از دستگاه امنیتی خواست که بیش از پیش در حفظ جان مردم کوشا باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد و گفت: اکثر محصولات استراتژیک ما مثل گندم سرمازده شدند. اگر دولت قیمت گندم را کنترل نکند، قطعا در تابستان به مشکل برخواهیم خورد. دولت گندم را ۱۱ هزار تومان قیمت گذاری کرده اما این روزها گندم را توسط دلال‌ها کیلویی ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. اگر نتوانیم بازار را کنترل کنیم، در آینده نزدیک به مشکل برخواهیم خورد.

صالحی همچنین از سیاست‌ها صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این سیاست‌های غلط باعث شد که بعضی محصولات مثل گوجه فرنگی تا ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند. امروز خوشحالیم که گوجه فرنگی ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود. با این وجود، لازم است که وزیر جهاد کشاورزی جدی‌تر به صادرات و واردات ورود کند.

پلیس راهور یک بار همیشه خودروهای بی‌کیفیت را شماره‌گذاری نکند

نماینده مردم اقلید در مجلس با اشاره به قول وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حذف قرعه‌کشی خودرو در سال ۱۴۰۱ گفت: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس درباره ورادات خودرو را رد کرد. در اثر بی‌کیفیتی خودرو تولید داخل ۷۵۰ نفر از عزیزان در تعطیلات نوروز جان خود را از دست دادند. داد فرماندهی پلیس راهور بالا رفته است تا جایی که اعلام کردند خودرهای بی‌کیفیت را شماره‌گذاری نمی‌کنند. یک بار برای همیشه حرکتی انقلابی انجام دهید و تا خودروسازان یک بار برای همیشه خود را جمع کنند.

چرا جان مردم را به بهانه تولید داخل گرفتیم؟

شرکت‌های زیر مجموعه دولت می‌خواهند سهم دولت در سایپا و ایران خودرو را خریداری کنند

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن درخواست از نمایندگان برای ارائه یک طرح دو فوریتی برای سامان دهی بازار خودرو گفت: چرا جان ۱۰۰ میلیون نفر را به بهانه تولید داخل گرفتیم؟ مگر خودروسازان در این مدت چه کار کردند که هنوز متوقع حمایت دولت است؟ از طرفی هم دولت قول داد که سهامش را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند اما امروز شاهد این هستیم که شرکت‌های زیر مجموعه دولت می‌خواهند سهم دولت را خریداری کنند. کجای دنیا شرکت‌های زیر مجموعه دولت سهم دولت را خریداری می‌کنند؟ مردم ما چه گناهی کردند که باید تاوان بی‌عرضگی مسئولان ایران خودرو و سایپا را بپردازند؟

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس در پایان از دولت خواست که هر چه سریع‌تر لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوق را به مجلس بیارود تا بیش از این شاهد بی‌عدالتی در پرداخت حقوق نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین