کد خبر: ۷۶۴۴۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
انتقاد شدید از عملکرد استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا

بی‌تفاوتی عجیب مسئولان نسبت به جان مردم در اوج آلودگی هوا

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به عدم توجه و عملکرد استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا نسبت به سلامت و جان مردم در پی گردوخاک شهر تهران انتقاد کردند.
بی‌تفاوتی عجیب مسئولان نسبت به جان مردم در اوج آلودگی هوا
آفتاب‌‌نیوز :

احمد صادقی در جریان پنجاه‌و‌هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از بحران‌ها قابل پیش‌بینی و برخی غیرقابل پیش‌بینی هستند گفت: زلزله از جمله بحران‌هایی است که قابل پیش‌بینی نیست، اما مواردی از جمله خشکسالی و تغییر اقلیم و ... قابل پیش‌بینی است و اینجور مسائل یکی از بحران‌های بین‌المللی است که در سطح جهان شهروندان را آزار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران متولی چنین آلودگی‌هایی نیست، گفت: سوال من از شهرداری تهران و از اداره کل محیط زیست این است که به عنوان مطالبه‌گر در بحث آلودگی هوا (گردوخاک) چه تعداد مکاتبه با سازمان محیط زیست و دولت و مسئولان مربوطه انجام داده‌اند و اگر صورت گرفته چه پاسخی داده است؟

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه توقع داشتیم به دلیل اهمیت بحث آلودگی هوا در روز‌های گذشته و همچنین جنجالی که علیه شهرداری تهران در روز‌های گذشته به راه افتاده بود شخص شهردار یا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه امروز حاضر می‌شدند، گفت: این کار احترام به افکار عمومی است و شهردار تهران و معاونش می‌توانست با حضور خودشان بر اهمیت سلامت شهروندان تاکید داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما هم می‌دانیم آلودگی ۴۸ ساعت گذشته در تهران هیچ ارتباطی به شهرداری تهران ندارد و مهمان ناخوانده‌ای است که از کشور‌های همسایه به تهران رسیده است، گفت: با توجه به تفویض اختیار در بحث آلودگی هوا به شهرداری تهران و تشکیل قرارگاه در این رابطه بهتر بود آقای شهردار در این جلسه توضیحی را در این باب مطرح می‌کرد.

امانی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات چنانچه شاخص بالای ۲۰۰ قرار بگیرد باید مدارس و ادارات تعطیل شوند، گفت: ما شاهد بودیم که در آلودگی اخیر شاخص به بالای ۴۰۰ رسید، اما کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست آقای منصوری استاندار تهران هیچ توجهی را به این مسئله نداشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم در روز‌های گذشته و با توجه به عدم توجه به سلامتی‌شان، کامنت‌های تند و حتی فحش‌های سنگینی را نثار بنده کرده‌اند، گفت: مردم سردرگم شده‌اند و حق دارند و بنده از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد استاندار تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوا و عدم تعطیلی تهران در روز گذشته، گفت: ما با شرایط بد آلودگی هوا و پدیده‌ای از غبار از کشور‌های همسایه روبرو هستیم و قوانین و مقررات در این زمینه وجود دارد و مدیران باید در چارچوب آن تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات در بحث آلودگی هوا کاملاً مشخص و روشن است، گفت: اگر میزان ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون از ۱۵۱ تا ۲۰۰ بی‌پی‌ام باشد در وضعیت قرمز و در چنین وضعیتی باید فعالیت‌های عمرانی، مقاطع تحصیلی تعطیل شوند و در وضعیت بعدی بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ باید در تردد پلاک‌های خودرو شخصی ممانعت و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها تعطیل شوند. همچنین بر اساس آیین‌نامه مصوب ۲۳ تیرماه ۹۸، در شرایط قهوه‌ای (۳۰۰ به بالا) باید فعالیت در شهر متوقف و شهر به حالت تعلیق در بیاید و این در حالیست که ما در روز‌های گذشته حتی شاخص ۴۹۲ را در پایتخت تجربه کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با طرح این پرسش که چرا استاندار تهران علی‌رغم چنین شرایطی دستور به تعطیلی تهران نداده است، گفت: سوال اینجاست که چرا این کار صورت نگرفته و استاندار تهران باید پاسخ آن را بدهد.

وی با بیان اینکه عدم تعطیلی تهران در این روز‌ها بازی با جان مردم است، گفت: مسئله خطرناک است و انتظار ما این است که نهاد‌های مسئول از جمله سازمان محیط زیست با حضور در صحن شورا، در این باره توضیحاتی را مطرح کنند چرا که نوشتن قانون چند برگ است، اما عمل کردن به آن مهم است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز شاخص آلودگی در برخی مناطق مثل منطقه ۲۲ بر روی عدد ۱۷۸، منطقه ۶ بر روی عدد ۱۶۳ و منطقه ۱۵ بر روی عدد ۱۵۴ است، گفت: هم‌اکنون شرایط تهران شرایط خاصی است.

وی با بیان این جمله که ما شاهد احساس بی‌تفاوتی در سلامت جان مردم هستیم، تصریح کرد: همچنین باید از اورژانس تهران دعوت شود که اعلام کنند که در پی چنین تصمیمی که از سوی استانداری تهران اتخاذ شد چه تعدادی از هموطنان دچار مشکل تنفسی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
21
کشورهای همسایه کجا بود؟ هوای بغداد پس چرا اینطوری نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
9
13
چتری از گرد و غبار بر روی تهران و بسیاری از نقاط ایران گسترده شده است. در این وضعیت، کیفیت هوای درون خانه با کیفیت هوای آزاد فرقی نمی کند. حتی به علت پخت و پز تا حدی آلوده تر از هوای آزاد است.
بنابراین تعطیلی شهر ها هیچ تاثیری ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
1
28
تنها چیزی که در ایران در حال ارزان شدن است جان مردم می باشد پس خدا را شکر دولتها در این کار موفق بودند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین