کد خبر: ۷۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۸

نخست وزیر کوزوو ترور شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پليس کوزوو امروز شنبه با انتشار اطلاعيه ای اعلام کرد که در ساعت 23 و 15 دقيقه شب گذشته چند مهاجم ناشناس به خانه نخست وزير حمله کردند که منجر به تيراندازی بين ماموران محافظ خانه نخست وزير و مهاجمين شد. در تیراندازی بین ماموران محافظ و مهاجمین بنا بر تحقیقات انجام شده یکی از تهاجم کنندگان مجروح شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب،به دنبال این رویداد، دولت کوزوو در نشست فوق العاده شنبه خود حمله  مهاجمان مسلح ناشناس به خانه نخست وزیر کوزوو را محکوم کرد و تصمیم به افزایش اقدامات امنیتی برای نهادهای حکومتی گرفت. 

به گزارش رسانه های الکترونیکی امروز پریشتینا، "خیرالدین کوچی " معاون نخست وزیر کوزوو امروز در یک کنفرانس خبری در پریشتینا در رابطه با حمله جمعه شب به خانه مسکونی «هاشم تاچی» نخست وزیر کوزوو گفت: «ماموران پلیس و نیروهای امنیتی بلافاصله تحقیقات خود را برای روشن کردن و دستگیری مسببین این حادثه آغاز کرده اند اما تاکنون هیچ اطلاعی از عوامل این حمله به دست نیامده است». 

وی افزود: «در زمان این حمله مسلحانه نخست وزیر در خانه نبود، اما همسر و فرزند پسر وی در خانه بودند که به آنها در این حادثه آسیبی وارد نشد». 

معاون نخست وزیر کوزوو همچنین گفت که دولت کوزوو در نشست فوق العاده حکم تقویت اقدامات امنیتی را برای تمامی مقامات و نهادهای حکومتی و تمامی شهروندان کوزوو به نهاد های ذیربط در کوزوو صادر کرد.

این مقام کوزوویی همچنین تلاش برای حمله به نخست وزیر و خانواده وی را یک اقدام جنایی علیه مقامات بزرگ سیاسی حکومت کوزوو خواند. 

"فاتمیر سیدیو" رییس جمهوری کوزوو نیز ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به خانه نخست وزیر کوزوو این عمل را حمله به نهاد های حکومتی کوزوو خواند و از نهادهای ذیربط خواست که مسببین این حادثه و انگیزه آنان را در اسرع وقت مشخص کنند. 

همچنین «یعقوب کراسنیچ» رییس مجلس کوزوو و دیگر مقامات بلند پایه کوزوو نیز حمله مسلحانه به خانه نخست وزیر را شدیداً محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین