کد خبر: ۷۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۵
با حضور 140 نفر از دانشجویان در حال انجام است:

هشتمین روز اعتصاب غذا در دانشگاه تربیت معلم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعتضاب غذای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج پس از گذشت هشت روز همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب عباس رشیدی از اعضای شورای صنفی دانشگاه تربیت معلم کرج در این باره گفت: «اعتصاب غذای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج، از روز یکشنبه گذشته در اعتراض به کیفیت بد غذا آغاز شد و طی آن دانشجویان پنج خواسته اساسی خود را مطرح کردند که متاسفانه مورد موافقت مسئولین دانشگاه قرار نگرفت».

وی ادامه داد: «خواسته‌های دانشجویان متحصن در ابتدا عزل آقای زمانی مدیر امور فرهنگی دانشگاه و آقای جعفری معاونت آموزشی این دانشگاه عنوان شد». 

رشیدی ادامه داد: «همچنین دانشجویان ایجاد امکانات رفاهی و فراهم آوردن وسایل ایاب و ذهاب جهت تردد دانشجویان و استاندارد سازی خوابگاه‌ها و بهبود کیفیت غذای سلف دانشگاه را خواستار شدند».

رشیدی اضافه کرد: «در حالی که دانشجویان به تحصن خود ادامه داده و در اعتصاب غذا به سر می‌برند، مسئول حراست دانشگاه با تمامی خانواده‌های اعتصاب‌کنندگان تماس گرفته و خانواده‌های آنها را تهدید نمود. وی دانشجویان را به ارتباط با گروهک‌های ضدانقلاب متهم ساخته بود که بر اثر تماس‌های ایشان چند تن از اولیاء دانشجویان دچار حملات قلبی و ناراحتی‌های دیگر شده‌اند و همین اقدام باعث شد تا دانشجویان متحصن یکی دیگر از خواسته‌های خود را عذرخواهی مسئول حراست دانشگاه از این اقدام عنوان کنند».

وی ادامه داد: «به خاطر امنیتی شدن فضا توسط مامورین حراست و حضور برخی افراد ناشناس در محیط دانشگاه و تهدیدهای رو به افزایش توسط این عده، دانشجویان خواستار عدم برخورد و احضار دانشجویان به کمیته انضباطی دانشگاه را خواستار شدند که متاسفانه بلافاصله مسئولین دانشگاه اقدام به احضار دانشجویان کردند و به خاطر در پیش بودن امتحانات متحصنین خواستار به تعویق افتادن زمان امتحانات به مدت 10 روز شدند».

رشیدی افزود: «امروز روز اول امتحانات بود که دانشجویان دانشکده‌های مختلف در امتحانات شرکت نکردند و به خاطر همراهی با اعتصاب‌کنندگان از ورود سایر دانشجویان به دانشکده‌ها نیز ممانعت به عمل آوردند».

وی افزود: «هم اکنون تعداد 140 تن از دانشجویان دختر و پسر برای هشتمین روز متوالی در اعتصاب غذا به سر می‌برند و تاکنون بسیاری از آنان به دلیل ضعف جسمی به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند ولی دوباره در میان دوستان خود حاضر شده و به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند».

وی در پایان افزود: «هر شب برنامه تریبون آزاد در محوطه دانشگاه و ساختمان ریاست دانشگاه برگزار می‌شود که بیش از 1500 نفر در آن شرکت می‌کنند و با استقبال فراوان دانشجویان روبرو می‌شود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
0
0
سلام دمتون گرم كه همه چيزو صادقانه گفتيد
خواهر خود من هم تو اين دانشگاه درس مي خونه
به همه ي دانشجوهاي ايران مي گم ياد بگيريد حق دادني نيست گرفتني
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین