کد خبر: ۷۶۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴
سردار حسین ذوالفقاری ،جانشين فرمانده نيروي انتظامي اظهار داشت:

تفريح‌گاه‌ها بطور نامحسوس کنترل می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اهمیت پیشگیری در ارتباط با امورات نیروی انتظامی اهمیت خیلی بالاتری نسبت به حوزه‌های پزشکی دارد. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه باید بتوانیم از انحراف افراد در سطوح مختلف جلوگیری کنیم، تصریح کرد: «وقتی فردی مرتکب جرمی می‌شود، در مرحله اول خودش متضرر شده‌، بعد کسی که از این جرم زیان دیده، این ضرر بعداً به خانواده سرایت می‌کند و در نهایت برای دستگیر و زندانی کردن فرد باید هزینه‌های گزافی را پرداخت نمائیم».

سردار ذوالفقاری با بیان اینکه در بحث پیشگیری نباید به موضوعات سطحی نگریسته شود، اضافه کرد: «وظیفه پلیس دستگیری مجرمان و هنجارشکنان است،اما به لحاظ رسالتی که در درجه اول برای خودمان قائل هستیم، صرفا در حوزه برخورد فعالیت نمی‌کنیم ،بلکه در بحث پیشگیری نیز اقداماتی را در دست اقدام داریم».

جانشین رئیس پلیس کشور با تأکید بر اینکه پیشگیری در حوزه اجتماعی بسیار وسیع و گسترده است، خاطرنشان کرد: «ایجاد امنیت و احساس امینت نتیجه کار جمعی است».

وی با اشاره به اینکه نتیجه کار و خروجی اقدامات و فعالیت های تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، برای مردم ایجاد امنیت است، تصریح کرد: «اگر این سازمان‌ها نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند به طور قطع در جامعه ایجاد ناامنی خواهند کرد».

سردار ذوالفقاری از نهاد خانواده به عنوان بنیادی‌ترین نهادی که می‌تواند نقش بی‌بدیلی در مسائل اجتماعی داشته باشد، یاد کرد و گفت: «‌لازمه زندگی اجتماعی این است که تمام انسان‌ها به قوانین و مقررات حاکم در جامعه پایبند باشند».

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مشارکت مردم با پلیس برای حفظ نظم و امنیت را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: «در راستای اقدامات پیشگیرانه به دنبال این هستیم که تمام دستگاه‌ها وسازمان‌ها را در بحث اقدامات پیشگیری فعال کنیم».

به گفته سردار ذوالفقاری پلیس در مرحله اول تلاش می‌کند افراد دچار ناهنجاری نشوند، ولی اگر افرادی باشند که بدون توجه به حقوق دیگران و عدم احساس مسؤولیت خواسته باشند آسایش و آرامش مردم را سلب کنند، قطعا پلیس با آنها به شدت برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خانواده‌ها باید با کمال آرامش و آسایش به تفریح‌گاه‌ها و تفرج‌گاه‌ها بروند، تأکید کرد: «‌در راستای اجرای طرح‌های پیشگیرانه، پلیس این محیط‌ها را بطور نامحسوس کنترل می‌کند».

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه سال 87 سال پیشگیری از جرم نامگذاری شده است، حضور فیزیکی پلیس در محلات آلوده، ایجاد ایستگاه‌های سیار و ثابت پلیس،‌ استفاده از تکنولوژی روز دنیا، گسترش نگهبان محله و توسعه پلیس نامحسوس را از مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۰
0
0
اي كاش بجاي كنترل تفريح گاهها ِ سري به بازار ميزدند و قيمتها را بجاي انسانها كنترل ميكردند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین