کد خبر: ۷۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۲:۰۵
رزمنده‌ای دیگر به خیل شهیدان پیوست،

زندگی نامه شهید غلامحسین احسانی

جانبازی که هفته گذشته به دیدار معبود شتافت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : سردار رشید اسلام، شهید والا مقام آقای «غلام حسین احسانی» در یكم دی ماه سال 1344 در شهر سرخه و در خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود. 

تحصیلات خود را تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داده و با آغاز جنگ تحمیلی، با وجود سن كم خود در جبهه‌ی حق علیه باطل به عنوان بسیجی شركت كرده و بعد از مدتی در سال 1362 به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمده و تا پایان جنگ تحمیلی (بیش از 6 سال) در جبهه ها حضور مستمر و مداوم داشت. بعد از فراغت از جنگ، تحصیلات خود را در رشته برنامه ریزی شهری تا مقطع كارشناسی ارشد به پایان رسانید. 

وی در سال 1366 ازدواج كرده و ثمره ی این ازدواج مبارك و متعالی 2 فرزند دختر و 1 فرزند پسر است. 

صفات برجسته و بارز ایشان كه همه او را متخلّص به این صفات می دانستند: صبوری، مهربانی، اخلاص در عمل و پرهیز از ریا و تملّق می باشد. مظلومیت و خنده رو بودن او صفاتی بودند كه در همه حال روشن و نمایان بود. 

در طول چندین سال زندگی مشترك، به جز مهربانی، خدمت و احترام به خانواده و فرزندان و رسیدگی به امور زندگی در همه جهات به بهترین شكل چیزی از ایشان به یاد نیست. 

در خرداد ماه 1386 آثار بیماری ناشی از عوارض حضور در مناطق شیمیایی در بدن پاك ایشان ظهور كرده و ایشان را می آزرد و از مرداد ماه همین سال تا بهمن ماه، چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفته و پس از یك سال رنج و درد، معالجات پزشكان مؤثر واقع نشد و روح نورانی و مطهر ایشان در 12 خرداد ماه 1387 در زیباترین حالات و لحظات به ملكوت اعلی پیوست و آرام گرفت. 

در این مدت یكسال بیماری _ حتی برای یك بار، زبان به گلایه و شكایت نگشود، و با تمام درد و مشقّتی كه داشت چهره ی زیبا و نورانی ایشان همواره میزبان خنده های ناشی از شكر و رضایت بود كه از خانواده و دوستان دریغ نمی كرد و همواره به همه روحیه و امیدواری داده و از بیماری سخت خود، به عنوان امتحان الهی یاد می كرد و اتّكا می كرد، دعا می كرد كه سربلند از این امتحان و آزمایش الهی بیرون آمده كه به لطف پروردگار همین گونه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین