کد خبر: ۷۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
تبلیغات

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از ارزانترین روش‌های تبلیغاتی برای معرفی شغل شما می‌باشد که اطلاعات شغلی شما را به آسان‌ترین حالت ممکن به مخاطب می‌رساند.
نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه به تعریف کلی از طرح لایه باز می‌پردازیم وبعد از آن نکات مهم ابتدایی برای طراحی کارت ویزیت را توضیح می‌دهیم.

به طور کلی به تمام فایل‌های گرافیکی که کاربر می‌تواند آن‌ها را ویرایش کند و به نوعی آن‌ها را تغییر دهد، طرح لایه باز می‌گویند.

رنگ و سایز کارت ویزیت

به طور معمول دو سایز استاندارد برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد. سایز ۹ در ۶ سانتی متر و سایز ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر، این دقت در سایز استاندارد صرفا به دلیل جلوگیری از پرت کاغذ چاپی می‌باشد. برای رعایت استاندارد‌های چاپی و جلوگیری از افت کیفیت موقع چاپ، رزولیشن طرح را حتما ۳۰۰ Dpi در نظر بگیرید. بعد از تنظیم سایز و رزولیشن حتما دقت داشته باشید که مود رنگی طرح مورد نظر را در تنظیمات نرم افزارخود بر روی CMYK قرار دهید. اگر بخواهیم تفاوت دو حالت را به طور خلاصه توضیح دهیم باید این را در نظر داشته باشیم که مود رنگی RGB بر اساس نور و مناسب نمایشگر می‌باشد و فایل‌هایی که بر اساس آن به چاپخانه فرستاده می‌شود، نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

تنظیم محل برش کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت لایه باز حتما فضایی را برای برش احتمالی یا همان خلاصی برش در نظر بگیرید. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح و متون استفاده شده در کارت ویزیت ۵mm از هر چهار سمت طرح را به عنوان حاشیه اطمینان در نظر بگیرید. آسانترین راه استفاده از خط کش خود فتوشاپ با کد دستوری Ctrl + R می‌باشد.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

عدم استفاده از خطوط حاشیه به صورت عمودی و افقی

استفاده از خطوط حاشیه شاید در نگاه اول زیبا به نظر برسد، ولی به دلیل خطا در برش نهایی کارت ویزیت، کل طرح شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمامی دستگاه‌های برش هنگام برش لبه ها، با درصد ناچیزی خطا همراه هستند و حتی یک میلیمتر خطا می‌تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد.

خوانایی متن استفاده شده در کارت ویزیت

گاهی اوقات خوانا نبودن نوشته‌های طرح، کارایی کل کارت ویزیت را از بین می‌برد. چون به دلیل رعایت نشدن یک سری از اصول طراحی، مانند توجه به رنگ نوشته و زمینه کارت ویزیت، یا استاندارد نبودن سایز نوشته‌ها و یا افکت‌های خاص در متن، شماره تلفن، آدرس و ایمیل مشتریان شما را برای خواندن ان‌ها با مشکل مواجه خواهد کرد.

ذخیره فایل

مهم‌ترین بخش قبل از چاپ، ذخیره فایل با فرمت صحیح است. ذخیره فایل با فرمت Jpg یا Png ممکن است حاشیه طرح شما را کمی بی کیفیت کند. پس بهترین کار ذخیره فایل به صورت TIFF یا Psd در برنامه فتوشاپ و فرمت PDF یا EPS یا Ai در برنامه الستریتور می‌باشد.

جمع بندی

مطالب گفته شده اصلی‌ترین نکات برای شروع طراحی کارت ویزیت به حساب می‌آید و رعایت نکردن آن‌ها باعث خرابی کار در پروسه چاپ می‌شود. مجموعه ترنج گراف با انتشار انواع طرح لایه باز این امکان را برای شما کاربران فراهم کرده تا طرح مختص شغل خود را از بین ۶۰۰۰ طرح لایه باز در کمنرین زمان ممکن دانلود و مشخصات فروشگاه خود را بر روی آن اعمال کنید. تمامی فایل‌های موجود توسط طراحان حرفه‌ای بررسی شده و بدون مشکل در سایت قرار گرفته اند. طرح‌های لایه باز موجود در وبسایت toranjgraph.ir در موضوعات مختلفی دسته بندی شده تا به راحتی امکان تهیه آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مهیا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین