کد خبر: ۷۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اظهار کرد:

بین دستگاه‌های اقتصادی دولت ناهماهنگی وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه کنفرانس خبری بیژن مقدم، سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، صبح امروز (دوشنبه) در محل این انجمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، بیژن مقدم، سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ابتدای این جلسه به بحث‌های مطرح شده در شورای مرکزی این تشکل اشاره کرد و گفت: «یک نکته  بحث نمایشگاه و جشنواره مطبوعات است و نگرانی ما تصور تکراری مخاطبین از جشنواره مطبوعات است و ضروری است که رسانه‌ها و وزارت ارشاد با نظرخواهی از کارشناسان و دعوت از افراد حاضر در جشنواره به ایجاد خلاقیت در آن دست بزنند».

وی ادامه داد: «نکته بعدی مباحث اقتصادی موجود در جامعه بود و نگرانی‌هایی که در این حوزه پدید آمده است و یک اتفاق روانی در بازار رخ می‌دهد که با استفاده از شایعه که سلاح برنده‌ای است ،کسانی که منافعی دارند با اجرای منطقه‌ای آن، ابعاد آن اتفاق را به سطح ملی می‌کشانند و برای جلوگیری از این موضوع که تعادل اقتصادی و روانی جامعه را به هم می‌زند،‌ نیازمند پیش‌بینی و پیشگیری است».

مقدم با اشاره به سفر نوری المالکی نخست‌وزیر عراق به ایران،‌ امضای توافق‌نامه بین عراق و آمریکا را دیگر نگرانی این انجمن برشمرد که می‌تواند برای ایران تهدیدآمیز باشد.

وی به دخالت‌های کشورهای انگلیس و فرانسه در لبنان اشاره کرد که باعث بازگشت اوضاع به شرایط قبل از توافق وحدت ملی لبنان می‌شوند.

مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب درباره بالا بودن نرخ تورم در جامعه و عدم اعلام نرخ واقعی آن از سوی دولت ،گفت: «هر تصمیم درست و غلطی یک جور تبعات و آثار وضعی در جامعه پدید می‌آورد که تصمیمات درست هم این وضعیت را دارند و به نظر می‌رسد که یک جور ناهماهنگی در بین دستگاه‌های اقتصادی دولت وجود دارد و صداهای مختلفی ازدستگاه دولت شنیده می‌شود».

وی ادامه داد: «برای تصمیم‌گیری می‌توان از نظرات مختلف استفاده کرد ولی برای اجرا باید فقط یک صدا منتشر شود و دستگاه‌ها در اختیارات یکدیگر وارد می‌شوند و نظرات بعضی دستگاه‌ها شنیده نمی‌شود و نمونه آن صحبت‌های دیروز آقای مظاهری که می‌گفت فلانی به جای من در حوزه بانک‌ها حرف می‌زند».

وی بخش دیگری از تورم موجود در جامعه را ناشی از اثرات تحریم‌های خارجی عنوان کرد.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره تحلیل وی از تغییر هیات رئیسه مجلس هشتم و تاثیر آن در انتخابات ریاست‌جمهوری، پاسخ داد: «این اتفاق وتغییر اعضای هیات رئیسه مجلس به این صورت قابل پیش‌بینی نبود، ولی زمینه‌هایی داشت چون 183 نفر از نمایندگان جدید بودند و مطالبات و خواسته‌های آن‌ها هم جدید بود لذا با تغییر مدیریت سعی کرد خون تازه‌ای را در قانونگذاری ملت جاری سازند».

وی ادامه داد: «به هر حال مجلس هشتم از جریان اصولگرایی خارج نشده است و شاهد تغییر رویکرد جریانی هم در آن نیستیم و لاریجانی و حداد عادل دو شخصیت با اشتراکات و تفاوت‌های فردی هستند وما باید منتظر آثار این تصمیم‌گیری‌ها باشیم».

مقدم ادامه داد: «از هم اکنون بحث انتخابات ریاست‌جمهوری چندان روشن نیست ولی آنچه معلوم است اینکه هر دو جریان می‌خواهند، پیروز شوند ولی اینکه چه کسانی از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به میدان می‌آیند چندان روشن نیست و آرایش رقبا هنوز مبهم است و خیلی‌ها در دقایق آخر تصمیم می‌گیرند».

وی افزود: «با آزاد شدن حداد عادل از ریاست مجلس، ظرفیت روشن‌تری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایشان به وجود آمد به هر صورت الان حداد رئیس مجلس نیست و این بحث هم به تصمیم خودش بستگی دارد».

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستاوردهای سفر احمدی‌نژاد به ایتالیا گفت: «احمدی‌نژاد از این فرصت‌ها برای انتقال پیام‌های انقلاب وارتباط با رسانه‌های دنیا استفاده می‌کند و این خودش یک نوع هوشیاری است که در حاشیه اجلاس فائو با همه رسانه‌های کشورهای مختلف حرف می‌زند و در جایی که شما در محاصره رسانه‌ای هستید، ‌این فرصت‌ها بسیار غنیمت است و مصاحبه ایشان در حاشیه اجلاس کاملاً سیاسی بود».

وی ادامه داد: «در مورد یک اجلاس جهانی،‌دلیلی ندارد که رئیس‌جمهور و مسئولان کشوری که اجلاس در آن برگزار می‌شود به استقبال سران همه کشورهای شرکت‌کننده بروند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین