کد خبر: ۷۶۵۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

نفاق غرب در جنگ اوکراین

یک رسانه عربی در یادداشتی به نفاق و دورویی غربی‌ها در تعامل با مساله فلسطین و جنگ روسیه با اوکراین پرداخت.
نفاق غرب در جنگ اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج جنگ روسیه و اوکراین دوگانگی معیارهای نژادپرستان غربی و دروغ نخبگان و رسانه‌ها و جعلی بودن شعارهای بشردوستانه آنان را برملا کرد، کشورهای غربی امروز برای مقابله با حمله روس‌ها عنوان "حاکمیت و یکپارچگی خاک" را بر دوش می‌کشند در حالی که طی اشغال افغانستان و عراق و تجزیه لیبی و ویرانی سوریه و سوزاندن یمن بر تمام قوانین بین المللی پا گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری الشروق، وزیر خارجه انگلیس با تمام جسارت شهروندان این کشور و تمام اروپایی‌ها را برای جنگ در اوکراین بسیج می‌کند. این در حالی است که پیش از این بسیج کردن و به خدمت گیری سربازان در عراق، چچن، بوسنی و هرزگوین و دیگر کشورها "تروریسم" تلقی می‌شد و کشورهای اروپایی از کسانی که از میادین جنگ عربی و اسلامی باز می‌گشتند حتی استقبال هم نمی‌کردند.

نویسنده آورده است: یادمان نرود که کشورهای اروپایی کمک تسلیحاتی به فلسطین و عراق را ممنوع کردند، زیرا از نظر آنها " مقاومت ما در برابر اشغالگران تروریسم است" اما امروز سلاح پیشرفته و موشک‌های ضدهوایی و تجهیزات جنگی دیگر به وفور به اوکراین ارسال می‌شود. رسانه‌های غربی طی چند دهه وحشی گری صهیونیست ها و جنایت های پی در پی اسرائیل علیه فلسطین و کشورهای عربی را نادیده گرفتند اما امروز برای مردم اوکراین می گریند و روسیه را دشمن می خوانند. یک اقدام فداکارانه و استشهادی علیه صهیونیست ها و آمریکایی ها در عراق و فلسطین و یا افغانستان، تروریستی و انتحاری خوانده می شود اما همین اقدام در مقابله با روس‌ها یک اقدام قهرمانانه بزرگ توصیف می شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: حتی نهادهای بین المللی نیز تنها ابزاری در دست کشورهای غربی است زیرا دیوان کیفری بین المللی تنها با گذشت چهار روز از عملیات روسیه در اوکراین اقداماتی اتخاذ کرد؛ این در حالی است که شکایت های موثق فلسطین و عراق علیه جنایت های آمریکا و اسرائیل راهی به جز سطل آشغال نیافتند. فیفا نیز که ورزشکاران عرب و مسلمان را به دلیل حمایت از ملت فلسطین مجازات می کرد امروز شعارهای همدردی اروپایی ها با اوکراین را "اقدامی انسان دوستانه" و خارج از ممنوعیت های سیاسی می داند. این تناقض آشکار منجر به شکستن سکوت ریچارد بوید، نماینده پارلمان ایرلند شد تا دوگانگی مواضع غربی ها در تعامل با مساله فلسطین و اوکراین را برملا کند ، وی گفت که " با گذشت 5 روز از جنگ تحریم های شدیدی علیه پوتین وضع شد اما 70 سال اشغالگری هیچ تحریمی برای اسرائیل در پی نداشت".

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: تعامل غرب و آمریکا و اروپا با جنگ روسیه و اوکراین بار دیگر ثابت کرد که دخالت های پی درپی در جغرافیای عرب ها و مسلمانان یک جنگ تمدنی و یک جنگ مبتنی بر منافع مادی سرنوشت ساز در چارچوب پروژه سلطه گری است و با شعار های صلح و امنیت و مبارزه با تروریسم نفاق در شعارهای بشردوستانه آنان را نشان داد. همچنین سیاست رسانه ای غرب در این جنگ جدید شوکی بزرگ به کسانی که از حقیقت شعارهای جعلی و غیر انسانی غافل بودند، وارد کرد زمانی که به صحبت های زنده و مستقیم گویندگان و خبرنگاران در مورد مشکلات چشم آبی ها و مو بورها و سفیدپوستان گوش می دادند تا جایی که چارلی داگاتا، خبرنگار شبکه سی بی اس با تمام وقاحت گفت "اوکراین عراق و یا افغانستان نیست بلکه یک کشور اروپایی متمدن است، امیدواریم که چنین اتفاقاتی در آن رخ ندهد".

نویسنده در ادامه می گوید: تبعیض نژادی به جایی رسید که از خروج دانشجویان آفریقایی مقیم اوکراین به دلیل رنگ پوستشان ممانعت شد و کشورهای اروپایی همجوار به آنها پناه ندادند اما زمانی که مساله به هم نژاد آنها مربوط می‌شود کیلی کوبیا، خبرنگار ان بی سی با صدای بلند فریاد می زند که " اینها پناهندگان سوری نیستند، اینها از کشور مجاور ما اوکراین هستند، اینها مسیحی هستند، اینها سفید پوست هستند".

نویسنده آورده است: مساله مهم این است که پیامدهای این جنگ باید آگاهی تمدنی نسبت به اصول جعلی مدرنیستی غربی که اشغالگران موجود در کشورهای ما می خواهند از طریق آن نقشه راه فریبنده ای به ما بدهند را در ما بیدار کند. آنها با نام دموکراسی و حقوق بشر و محافظت از محیط زیست و ایجاد صلح و امنیت جهانی، می خواهند دخالت های استعماری خود را گسترش دهند. هدف اول آنها پیاده کردن سلطه گری جهانی بر منابع و ثروت ملت ها و به خدمت گرفتن آنها در راستای خدمت به غرب و منافع مقدس آن است و در این راستا و بر اساس نظریه ماکیاولیسم به خود اجازه می دهند که تمام ممنوعیت های بین المللی را نقض کنند.

در این یادداشت آمده است: ما به خوبی دیدیم که "من غربی" در گفتمان مذهبی صلیبی و نژادپرستانه چقدر قوی ظاهر شد تا ثابت کند که سکولاریسم، مدرنیته، ارزش های جهانی و حقوق بشر در بهترین حالت چیزی جز حقوقی برای غربی ها نیست و بقیه انسان ها کم تر از آن هستند که از این برابری برخوردار شوند.

در پایان این یادداشت آمده است:طبیعتا ما با توجه به ارزش های دینی و تمدنی خود، به دنبال تقسیم این ارزش ها با آنها نیستیم بلکه آنچه ما می خواهیم بیداری مدافعان روشنفکری و مدرنیته جعلی و همچنین حفظ نسل‌های‌مان از لغزش های فکری است، زیرا تنها راه بشر برای خروج از بحران معاصر "اسلام انسانی" است.

نویسنده: عبدالحمید عثمانی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین