کد خبر: ۷۶۵۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

رهبران لهستان و سه کشور بالتیک، روسیه را محکوم کردند

رؤسای جمهور لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی روز چهارشنبه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کردند و خواستار افزایش حمایت نظامی از اوکراین و پاسخگو ساختن روسیه برای اقدامات نظامی‌اش در این کشور شدند.
رهبران لهستان و سه کشور بالتیک، روسیه را محکوم کردند
آفتاب‌‌نیوز :

از زمانی که نیروهای روسی در اوایل ماه جاری از شمال اوکراین عقب نشینی کردند، سیاستمداران اروپایی با قطار به پایتخت اوکراین هجوم آوردند.

به گزارش رویترز، آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان در یک کنفرانس خبری در کی‌یف که زلنسکی و روسای جمهور کشورهای بالتیک در کنارش بودند، گفت: «این جنگ نیست، این تروریسم است».

او گفت: ما فقط درباره سربازانی صحبت نمی‌کنیم که مرتکب این جنایات شدند، بلکه درباره کسانی که دستور صادر کردند - همه آنها باید به دست عدالت سپرده شوند.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط نیروهایش را رد کرده و گفته است که ادعاهای اوکراین و غرب در مورد جنایات جنگی ساختگی هستند.

تمایل برای پاسخگو کردن روسیه توسط سایر رؤسای جمهور بازدید کننده نیز تکرار شد و آنها همچنین گفتند که قصد دارند جامعه بین المللی را برای افزایش حمایت نظامی از اوکراین در حالی که برای حمله شدید روسیه در شرق آماده می‌شود، تحت فشار قرار دهند.

ایگیلس لویتس، رئیس جمهور لتونی گفت: «وظیفه ما این است که با انواع سلاح ها به اوکراین کمک کنیم.

همتای لیتوانیایی او گیتاناس ناوسدا گفت: "آینده اوکراین در میدان جنگ تعیین خواهد شد... اوکراین باید پیروز شود."

سفر این چهار رئیس جمهور یک روز پس از آن انجام شد که رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن گفت که حمله مسکو به اوکراین به منزله نسل کشی است،

آلار کاریس، رئیس‌جمهور استونی گفت: «رئیس‌جمهور پوتین باید این جنگ را ببازد وگرنه صلحی در اروپا وجود نخواهد داشت».

زلنسکی در مورد بازدیدکنندگانش در کی‌یف گفت که از آنها سپاسگزار است که "شانه به شانه اوکراین" ایستاده‌اند. او گفت: «آن چهار رهبر، چهار ملت همیشه از ما محافظت می کنند، همیشه از ما دفاع می کنند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین