کد خبر: ۷۶۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

جزئیات جدید درباره انفجار ناوجنگی روسیه

سخنگوی پنتاگون گفت: اگرچه یک انفجار بر روی عرشه ناو جنگی نیروی دریایی روسیه اتفاق افتاده است، اما ما نمی‌توانیم برخورد موشک به این ناو را تایید کنیم.
جزئیات جدید درباره انفجار ناوجنگی روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی به شبکه سی ان ان گفت که پس از وقوع انفجار در قسمت مهمات این ناو، این کشتی غرق نشده است.

این درحالی است که مقامات اوکراینی ادعا کرده اند با یک موشک ضد کشتی موسوم به نپتون این ناو را هدف قرار داده اند و باعث غرق شدن آن شده اند.

مقامات اوکراینی مدعی شدند که موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی مستقر در ساحل، به مسکوا که از مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل کریمه عملیات می‌کرد، اصابت کرده است.

کربی ادامه داد: ما مطمئن نیستیم چه اتفاقی افتاده است. ارزیابی ما این است که یک انفجار بزرگ در این ناو اتفاق افتاده و این کشتی خسارت زیادی دیده است.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: این کشتی غرق نشده است و درحال عبور از دریای سیاه است. این ناو به همراه چند کشتی دیگر روسیه در ۹۶ کیلومتری اودسا مشغول فعالیت بوده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رزم‌ناو پرچمدار نیروی دریایی این کشور موسوم به «مسکوا» غرق نشده و انفجار‌ها در آن متوقف شده است.

وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در این زمینه تاکید کرد: منبع آتش در این کشتی مهار شده، هیچ شعله‌ای وجود ندارد و انفجار مهمات متوقف شده است.

ماکسیم مارچنکو فرماندار اودسا روز سه‌شنبه در پیامی تلگرامی گفت: تایید شده است که رزمناو موشکی مسکوا امروز دقیقاً به همان جایی که نیرو‌های مرزبانی ما به جزیره مار فرستاده شده بودند، رفته بود. موشک‌های نپتون اوکراین آسیب بسیار جدی به کشتی روسی وارد کرده‌اند.

موشک‌های نپتون که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ به میدان رفتند، بر اساس الگوی موشک ضد کشتی کایاک AS-۲۰ شوروی که مشابه موشک هارپون ساخت آمریکا است، ساخته شده‌اند.

بنا به گزارش تاس، ناو مسکوا در سال ۱۹۸۲ به نیروی دریایی شوروی اضافه شد و یکی از سه رزمناو موشک هدایت شونده کلاس اسلاوا است. دو اسلاوای دیگر مارشال اوستینوف و واریاگ هستند که در مدیترانه فعالیت می‌کنند.

مسکوا نخستین کشتی جنگی روسیه نیست که در طول نبرد ۵۰ روزه اوکراین آسیب دیده است.

پیش از این گزارش شده بود که یک کشتی دیگر روسی در نزدیکی بندر بردیانسک اوکراین پس از حمله نیرو‌های اوکراینی غرق شد.

آتش‌سوزی این کشتی جنگی در نهایت به یک کشتی تجاری در بندر بردیانسک آسیب رساند و باعث خسارت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین