کد خبر: ۷۶۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
ابراهیم رضوانی ، مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران اظهار داشت:

سازمان های غیر دولتی بهترین پایگاه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر كل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران، خواستار نقش‌آفرینی هر چه بیشتر سازمان‌های غیردولتی (مردم‌نهاد) استان تهران در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب ،ابراهیم رضوانی در جریان افتتاح اولین پایگاه خدمات اجتماعی كودكان كار و خیابان در شهرستان كرج؛ با بیان این كه نباید بنشینیم تا هر روز بر آمار آسیب‌دیدگان اجتماعی افزوده شود، گفت:« سازمان‌های غیردولتی، بهترین پایگاه برای جلوگیری و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی هستند».

وی با ذكر این نكته كه درمان یك آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه جبران ضایعه و خسارت واقعی آن را نخواهد كرد، افزود:« مدیریت استان تهران برای ورود هر چه بیشتر سازمان‌های غیردولتی در این بخش از تمام امكانات استفاده خواهد كرد».

مدیر كل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران،رویكرد مدیریت سازمان بهزیستی استان در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را ستودنی خواند و یادآورشد:« هم اكنون آنانی كه خود را نیازمند كمك پایان ماه می‌دانستند، امروز با افتخار اذعان می‌كنند كه با كمك بهزیستی توانسته‌اند، امورات خود را اداره كنند».

وی توانمندسازی را سبب ایجاد عزت نفس نزد خانواده‌ها دانست و تصریح كرد: «بهزیستی استان تهران، توانمندسازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش خانواده‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است».

رضوانی مردمی كردن فعالیت‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یك ضرورت خواند و خاطر نشان كرد:«دستگاه‌های دولتی باید خود را از متصدی بودن در این امور دور كرده و به كار اصلی خود یعنی هدایت، حمایت و نظارت بپردازند».

وی با ذكر این نكته كه نگاه مدیریت استان نسبت به عملكرد مثبت بهزیستی تغییر یافته است، بیان كرد:« ما مدافع حركت‌های مثبت بهزیستی در توجه ویژه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سپردن امور اجرایی به نهادهای غیردولتی و مردمی هستیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین