کد خبر: ۷۶۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۶
آیت الله شاهرودی تاکید کرد:

تشکیل اتحادیه قضائی کشورهای اسلامی راه‌گشا است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه روز سه شنبه گفت: «امروز بیداری خواست مسوولان، مدیران، علما و نخبگان کشورهای اسلامی است».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، در اجلاس کارشناسان قضایی کشورهای اسلامی در تهران گفت: «برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اندیشه های بلند امام راحل، تحول عظیمی در کل منطقه و جهان اسلام ایجاد کرده است». 

هاشمی شاهرودی افزود: «این تحول بزرگ و انقلاب واقعی فکری، سیاسی و فرهنگی منشاء چالشهای خارج از جهان اسلام شد و استکبار و نظام سلطه با این تحول و بیداری بزرگ مخالف است».
 
رییس قوه قضاییه گفت: «اشکال مختلف چالشها و درگیری های گوناگون و تهاجم های فرهنگی، حقوقی و حقوق بشری و حتی تهاجم سیاسی و نظامی پس از این تحول عظیم شکل گرفت و در هیچ زمانی از تاریخ، چنین چالش و تهاجمی سابقه نداشته است».
 
وی تاکید کرد: «امروز مدیران، مسوولان فرهنگی، حقوقی، سیاسی و قضایی کشورهای اسلامی مسوولیت و رسالت عظیمی به دوش دارند و ملتها و نسلهای امروز و آینده انتظارات زیادی از همه دارند».
 
هاشمی شاهرودی با بیان اینکه در مقابل این تحول عظیم دو وظیفه به عهده همگان است، گفت: «معرفی اسلام با توجه به پارادوکسی که میان جهان اسلام وغرب و رودررویی فکری، سیاسی و فرهنگی موجود، باید به گونه ای باشد که میراث غنی اسلام در همه ابعاد به دنیا معرفی شود».
 
رییس قوه قضاییه وظیفه دوم را افشاگری و مقابله با نظام سلطه عنوان کرد و گفت: «باید ترفندهای زیرکانه دشمنان اسلام بر جهان اسلام افشا شود تا با نام عدالت طلبی، حقوق بشر و آزاد یخواهی بدترین ظلم و تجاوز به حقوق ملتها نشود».
 
وی ادامه داد: «جهان غرب در مقابل این تحول عظیم به دنبال آن است تا همچون گذشته اندیشه ها و میراث غنی اسلام را مورد نقد قرار دهد و با انتقاد، برتری افکار و داده های حقوقی و ارزشهای خود را به اثبات برساند».
 
هاشمی شاهرودی تاکید کرد: «معرفی اسلام باید قوی، علمی و قابل طرح و اثبات در مجامع علمی دنیا باشد تا جهان عظمت دستگاه حقوقی و قضایی و مبانی عمیق و عادلانه دین مبین اسلام را بفهمند».
 
رییس قوه قضاییه ادامه داد: «نظام سلطه و دشمنان اسلام با شعارهای دروغین منافع و ثروتهای ملتهای اسلامی را به یغما برده و باید با این رویه مقابله شود».
 
وی با بیان اینکه بدترین تبعیض ها از سوی دشمنان اسلام تحت عنوان حقوق دولتها و ملتها مطرح می شود، تصریح کرد: «در سازمان ملل متحد که به عنوان حفظ حقوق ملتها و رعایت عدالت تشکیل شد، دیده می شود که درحق وتو چه تبعیض هایی وجود دارد و کدام دستگاهها و کشورها نافذ هستند».
 
هاشمی شاهرودی افزود: «در مقابل این همه ظلم و ستم به ملت فلسطین هیچ عکس العملی حقوقی و حقوق بشری از سوی سازمان های بین المللی صورت نمی گیرد، ولی اگر به یک اسراییلی که به ناحق سرزمین فلسطینیان را غصب کرده، تلنگری زده شود، محکوم به ظلم و ترور و خلاف حقوق بشری می شود». 

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: «تشکیلات بین المللی به جای دفاع از ملتهای عراق، فلسطین و افغانستان از اشغالگران حمایت می کنند و آنان را حق می دانند و این حق ناروایی است». 

وی گفت: «در این اجلاس باید با همکاری اعضای کشورهای اسلامی ابعاد حقوقی و قضایی با در نظر گرفتن این دو وظیفه مورد توجه قرارگیرد و شکل گیری اتحادیه قضایی کشورهای اسلامی در این مسیر بسیار راهگشا است».
 
هاشمی شاهرودی افزود: «فقط بعد دفاعی در دفاع و مصون نگه داشتن جهان اسلام کافی نیست، بلکه باید با استفاده از ذخائر غنی و عظیم اسلامی که هیچ مجموعه ای از آن غنی تر نیست در مقابل فرهنگ ضد اسلامی و تهاجم دشمنان ایستادگی کرد». 

اجلاس سه روزه کارشناسان حقوقی و قضایی کشورهای اسلامی از صبح سه شنبه در تهران آغاز به کار کرد. در این اجلاس نمایندگان قضایی 54 کشور اسلامی حضور دارند. 

هدف از برگزاری این اجلاس همکاری های علمی، معاضدت های قضایی، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دفاع از کیان امت اسلامی عنوان شده است. 

در اجلاس سران قضایی کشورهای اسلامی که سال گذشته در تهران برگزار شد، شرکت کنندگان بر تشکیل اتحادیه حقوقی جهان اسلام تاکید کردند و مقرر شد پیش نویس اساسنامه اتحادیه قوای قضایی کشورهای اسلامی آماده و به اجلاس دوم سران قضایی کشورهای اسلامی در عربستان سعودی تقدیم شود. 

اجلاس کارشناسان حقوقی و قضایی کشورهای اسلامی در تهران به منظور تدوین این پیش نویس برگزار می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین