کد خبر: ۷۶۵۶۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری در حمایت از ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: موضوع محیط‌ زیست قطعا حائز اهمیت است، اما معیشت و اقتصاد استان‌های شمالی نباید فراموش شود و راه‌حل، توقف توسعه و اشتغال نیست.
حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله
آفتاب‌‌نیوز :

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «موضوع محیط‌ زیست قطعا حائز اهمیت است، اما معیشت و اقتصاد استان‌های شمالی نباید فراموش شود.

کارخانجات دوستدار محیط زیست (به ویژه در صنایع شیمیایی) امروز در بسیاری از کشورهای جهان فعال هستند و راه‌حل، توقف توسعه و اشتغال نیست».

احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله در اراضی مرتعی حسین‌آباد بهشهر مازندران، از زمان کلنگ‌زنی پروژه حاشیه‌ها و اعتراضات متعددی به ساخت به خصوص از سوی فعالان محیط زیست به دنبال داشت.

۱۹ فروردین سال جاری بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نخستین نشست خبری خود در سال جدید، مصوبه احداث پتروشیمی میانکاله را مربوط به هیات وزیران در دولت قبل یعنی اسفندماه ۹۹ دانست و با بیان اینکه از حساسیت افکار عمومی تشکر می‌کنم، گفت: اجرای این پروژه منوط به دریافت مجوزهای محیط زیستی است.

۲۱ فروردین، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: گاهی فشار نمایندگان مجلس برای ما عجیب است. مجوز محیط زیستی این طرح گرفته نشده، اما نماینده محترم از من می‌خواهد که کلنگ‌زنی انجام شود. به هر شکل کلنگ زده شد، اما از دید ما کلنگی که برای این پروژه به زمین زده شد مورد تایید نیست؛ در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است.

۲۳ فروردین نیز، دادیار دادسرای دیوانعالی کشور و مدیر کل حوزه حقوق عامه دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مازندران دستور توقف اجرای طرح پتروشیمی میانکاله را صادر کرد.

با این وجود کش و قوس ها در رابطه با توقف یا احداث این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین