کد خبر: ۷۶۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

اسرائیل: از انتقاد روسیه ناخرسند نیستیم

شبکه تلویزیونی رسمی اسرائیل «کان» اعلام کرد که تل‌آویو نسبت به بیانیه وزارت خارجه روسیه که در آن اسرائیل را به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ادامه نزاع با مردم فلسطین از طریق انتقاد از سیاست‌های مسکو در اوکراین متهم کرده بود، «ناخرسند نیست».
اسرائیل: از انتقاد روسیه ناخرسند نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه در گزارشی در شب گذشته اعلام کرد که دولت اسرائیل ناخرسندی از بیانیه روسیه نشان نداده است؛ چرا که این بیانیه به آینده همکاری نظامی میان تل آویو و مسکو در سوریه نپرداخته بود و همچنین این بیانیه از سوی وزارت خارجه روسیه و نه از سوی شخص سرگئی لاوروف، وزیر خارجه یا از سوی ریاست جمهوری روسیه منتشر نشده بود.

این شبکه اعلام کرد که سفیر روسیه در تل آویو در مصاحبه‌ای پیشین گفته بود که اختلافات میان مسکو و تل آویو پیرامون اوکراین بر همکاری مشترک در سوریه تاثیری نخواهد گذاشت.

بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از آن منتشر شد که یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل از تصمیم دولتش برای تایید خارج کردن روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل دفاع کرد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که سخنان لاپید برای منحرف کردن توجه جامعه بین الملل از یکی از قدیمی‌ترین نزاع‌ها در جهان که حل و فصل نشده است، یعنی نزاع اسرائیل و فلسطین مطرح شد.

سایت روزنامه یسرائیل هیوم روز یکشنبه از یک منبع سیاسی اسرائیلی نقل کرد که تل آویو به بیانیه وزارت خارجه روسیه پاسخ نخواهد داد، چراکه بیانگر تغییر در سیاست مسکو نسبت به اسرائیل نیست و همچنین اینکه از یک سطح غیر عالی رتبه در وزارت خارجه روسیه منتشر شده است.

از سوی دیگر، تسفی مگین، سفیر سابق اسرائیل در مسکو در مصاحبه‌ای نسبت به این امر هشدار داد که بیانیه روسیه نشانگر تمایل مسکو برای منحرف کردن توجهات از رخدادها در اوکراین و متمرکز کردن آن بر منطقه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین