کد خبر: ۷۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۳

صادرات آرد و نان ممنوع شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: «صادرات نان و آرد به دلیل پرداخت یارانه‌های سنگین در تامین این دو کالا ممنوع شد».

به گزارش سرویس اقتصادی آفتاب، به نقل از موج، حمید صافدل با اعلام این مطلب اظهار داشت: «صادرات نان به دلیل اینکه از آرد یارانه‌ای تامین می شود ممنوع شده است».

وی افزود: «صادرات نان تنها در صورتی که یک واحد تولیدی اقدام به واردات گندم نموده و با هزینه خود آن را عمل آوری کرده و به آرد ونان تبدیل کرده باشد مجاز است».

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه وتجارت تصریح کرد: «برای نان‌هایی که با گندم بدون یارانه تولید می‌شود لازم است تا صادر کنندگان عوارض پرداخت نمایند».

صافدل گفت: «بر اساس قانون برنامه توسعه صادرات تمامی کالاها به غیر چند قلم کالا از جمله کالاهای اساسی ویارانه ای آزاد است».

وی ادامه داد: «بر اساس قانون صادرات کلیه کالاهای یارنه ای ممنوع است مگر اینکه مابه التفاوت آن پرداخت شود».

ممنعیت صادرات آرد و نان در حالی اعلام شد که دولت چندی پیش «به منظور تامین آرد مصرفی عموم مردم و در راستای حمایت از تولید آرد داخلی و مدیریت آثار ناشی از خشکسالی»، عوارض صادراتی گندم و آرد را افزایش داده بود.

بر این اساس هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی عوارض صادراتی گندم و آرد را به ترتیب هر کیلوگرم چهار هزار ریال و پنج هزار ریال تعیین کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین