کد خبر: ۷۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۳
اعتراض فعالان بورس را برانگیخت

ابهام در اطلاعات شرکت در حال واگذاری مخابرات!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جلسه معرفی شرکت مخابرات برای عرضه در بورس توام با اعترض حاضرین به خصوص نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری نسبت به ابهام در اطلاعات شرکت، عدم اعلام EPS سود و زیان و تعهدات بازنشستگی برگزار شد.

این در حالی بود که اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی سازی ادعا کرد جلسات مختلف با مسوولان شفاف سازی حساب‌ها و مسایل سیاسی و امنیتی شرکت مخابرات برگزار شده و ابهامی در اطلاعات این شرکت وجود ندارد.

به گزارش مهر، رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه اعلام کرد ارزش بورس ایران تا یک ماه آینده از 70 میلیارد دلار می‌گذرد.

غلامرضا کردزنگنه گفت: «سرانجام طلسم شکسته شد و سهام شرکت مخابرات ایران برای ورود به بورس آماده شد و پیش بینی می‌شود سهام این شرکت به یکی از سودده ترین سهامهای بورس اوراق بهادار تبدیل شود».

معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز در این مراسم اظهار داشت: «یکی از مهمترین عرضه های بازار سرمایه عرضه سهام شرکت مخابرات ایران است که به بازار شوک وارد می کند و تغییر حاکمیت شرکتهای دولتی و نوع مدیریت آنان تغییر قابل توجهی در ساختار اقتصادی کشور به وجود می‌آورد».

وفا غفاریان ابراز داشت: «یکی از مباحث مطرح در واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران، انجام توسعه‌های بخش روستایی است که تا کنون با حمایت دولت انجام می شده است و پس از خصوصی سازی نیز با یارانه های دولتی انجام خواهد شد».

اما در این جلسه عباس حقانی نسب از سوی حاضرین در مورد شرکت مخابرات گفت: «در حال حاضر سیاست تقسیم سود، وضعیت سود و زیان شرکت و تعهدات صندوق بازنشستگی مشخص نبوده و تنها گفته می‌شود که بعدا اعلام خواهد شد در حالیکه این جلسه شرایط جلسه معارفه را نداشته و ابهامات زیادی در مورد وضعیت شرکت مخابرات وجود دارد که از سوی مسئولین شرکت اعلام نمی‌شود بنابراین جلسه معارفه باید تا زمان اعلام دقیق اطلاعات به تاخیر می‌افتاد».

سپس صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات در پاسخ به ابهامات گفت: «از شرکت مخابرات براساس عملکرد پروانه و بودجه 87 EPS درخواست شده است که باید سازمان حسابرسی تعیین کند که گفته شده تا هفته آینده و در زمان عرضه ارایه می‌شود».

فیضی در مورد تعرفه شرکت بعد از خصوصی سازی عنوان کرد: «طبق قانون اصل 44 که مراحل نهایی خود را طی می‌کند دولت حق دخالت در تعرفه را نداشته و در صورت دخالت به نسبت قیمت تمام شده جبران می‌کند بنابراین تعرفه فعلی براساس مصوبه مجلس بوده و به غیر از هزینه تعرفه پالس تلفن ثابت مابقی تعرفه‌ها معکوس است».

دراین جلسه مالمیر، نماینده سازمان بورس در واکنش به اعتراض حاضران بدلیل ابهامات موجود در شرکت مخابرات گفت: «اطلاعات مهمترین کالایی است که در بازار سرمایه مورد دادو ستد قرار می‌گیرد و به تعیین قیمت سهام شرکت کمک می‌کند».

وی یادآور شد: «شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت بزرگ که قرار است براساس اصل 44 واگذار شود اقدمات زیادی انجام داده است و انتظار این بود که قبلا از برگزاری جلسه معارفه اطلاعات شفاف‌تری در اختیار سهامداران قرار گیرد ولی این قول را به سرمایه گذاران می‌دهیم تا زمانیکه اطلاعات شرکت شفاف نشده و انتظارات سازمان‌ بورس برآورد نشود عرضه صورت نگیرد ولی با توجه به پیگیری‌های انجام شده امیدواریم طی چند روز آینده اطلاعات شفاف به سازمان ارسال شده و در زمان کوتاهی به صورت شفاف در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و به بازار منعکس شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین