کد خبر: ۷۶۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

شوک بزرگ به اقتصاد اوکراین

صندوق بین‌المللی پول (IMF) کاهش ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین را در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد و بر اساس گزارشی که در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ارائه شد، هنوز اعلام برآوردها برای سال ۲۰۲۳ را ممکن نمی‌داند.
شوک بزرگ به اقتصاد اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

صندوق بین‌المللی پول (IMF) کاهش ۳۵ درصدی تولید ناخالص داخلی اوکراین را در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد و بر اساس گزارشی که در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ارائه شد، هنوز اعلام برآورد‌ها برای سال ۲۰۲۳ را ممکن نمی‌داند.

به گفته متخصصان این صندوق، در سال ۲۰۲۱ رشد تولید ناخالص داخلی اوکراین به ۳.۴ درصد رسید، نرخ تورم به طور متوسط به ۹.۴ درصد در سال و نرخ بیکاری نیز به ۹.۸ درصد رسید.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود نوشت: اگرچه دستیابی به معیار‌های دقیق آسیب به اقتصاد اوکراین غیرممکن است، اما جنگ باعث انقباض بسیار شدید خواهد شد.

این صندوق در ادامه تأکید کرد که انتظار می‌رود اقتصاد اوکراین تا ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد و حتی اگر جنگ به زودی پایان یابد، از دست دادن جان، از بین رفتن سرمایه‌های فیزیکی و فرار شهروندان به شدت مانع فعالیت‌های اقتصادی در سال‌های آینده خواهد شد.

کارشناسان این صندوق همچنین به این واقعیت اشاره کردند که انتظار می‌رود کاهش عرضه گندم و ذرت از اوکراین منجر به افزایش قیمت این محصولات در سراسر جهان شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین