کد خبر: ۷۶۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

نتیجه یک نظرسنجی درباره رقیب انتخاباتی مکرون

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که زنان فرانسوی "مارین لو پن" نامزد حزب راست افراطی مجمع ملی را بیش از "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری این کشور مدافع حقوق زنان می‌دانند و به وی اعتماد بیشتری دارند.
نتیجه یک نظرسنجی درباره رقیب انتخاباتی مکرون
آفتاب‌‌نیوز :

این نظرسنجی توسط موسسه اَنفو (Info) و در میان زنان فرانسوی انجام و نتایج آن امروز چهارشنبه توسط محله اِل (Elle) منتشر شده است.

بر این اساس حدود نیمی از زنان فرانسوی (۴۹ درصد) لو پن را مدافع حقوق زنان می‌دانند و این رقم برای مکرون ۳۰ درصد است.

این گزارش می‌افزاید که اعتماد زنان به رهبر حزب راست افراطی "مجمع ملی" بیش از رهبر حزب حاکم "جمهوری به پیش" است.

این اعتماد در محورهایی همچون مبارزه با آزار و اذیت خیابانی به ترتیب برای لو پن و مکرون ۵۱ درصد در مقابل ۳۴ درصد، تبعیض جنسی و خشونت جنسی ۴۸ درصد در مقابل ۳۶ درصد و نابرابری دستمزد ۴۹ درصد در برابر ۳۵ درصد اعلام شده است.

با این حال، نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ که پیشتر منتشر شد، حاکی است که فرانسوی‌ها در دوره ریاست جمهوری مکرون نسبت به اتحادیه اروپا اشتیاق بیشتری پیدا کرده‌اند؛ امری که می‌تواند به شانس انتخاب مجدد وی در برابر لو پن رقیب ضد اروپایی‌اش در دور دوم انتخابات بیفزاید.

همچنین نتایح نظرسنجی موسسه Kantar Public - Epoka در خصوص ویژگی‌های شخصیتی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان می‌دهد که از نظر مردم فرانسه مکرون و لو پن ویژگی‌های شخصیتی نسبتا مشابهی دارند.

مکرون در دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه با کسب ۲۷.۶ درصد آرا در جایگاه نخست ایستاد و لو پن نیز ۲۳.۴۱ درصد آرا را از آن خود کرد تا بار دیگر موازنه قدرت در این کشور به رقابت هواداران طیف میانه‌روها و راست افراطی فرانسه بستگی یابد؛ رقابتی که آخرین مرحله آن برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است و شاید مهمترین رقیب این دو چهره در انتخابات آرای ممتنع و سفید باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین