کد خبر: ۷۶۶۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

سرمایه گذاری ویتنام در ایران

«فان ون مای» رئیس کمیته مردمی شهرداری «هوشی مین» در دیدار با سفیر ایران در ویتنام علاقه مندی خود و دیگر مقامات این شهرداری را برای سرمایه گذاری کشورمان در هوشی مین به عنوان بزرگترین شهر این کشور و قطب اقتصادی جنوب آسیا اعلام کرد.
سرمایه گذاری ویتنام در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مای در این دیدار با بیان اینکه این شهر برگزاری نمایشگاهی برای ارتقای فعالیت‌های تجاری و تبادل فرهنگی بین دو طرف در نظر خواهد گرفت، تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران ایرانی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه با تامین تسهیلات لازم استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد: هوشی مین به عنوان قطب اقتصادی در جنوب آسیا، آمادگی دارد در زمینه محصولات کشاورزی بین ایران و مناطق جنوبی ویتنام همکاری هایی را صورت دهد.

مای در مورد پیشنهاد افتتاح مسیر مستقیم بین شهر هوشی مین و تهران گفت اگر وزارت حمل و نقل ویتنام این طرح را در نظر بگیرد از آن حمایت خواهد کرد. وی گفت: مقامات شهرداری همیشه آماده مشارکت در برنامه های همکاری برای کمک به روابط بین ویتنام و ایران هستند.

فان ون مای، در حال حاضر عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام در دوره سیزدهم، معاون دائمی دبیر کمیته حزب شهر، رئیس کمیته مردمی شهر هوشی مین، رئیس هیئت نمایندگی مجلس ملی شهر هوشی مین است، او یکی از رهبران کادر اتحادیه جوانان کمونیست هوشی مین است.

علی اکبر نظری سفیر ایران در ویتنام نیز در این دیدار گفت: ایران به روابط خود با شهر هوشی مین اهمیت می دهد.

وی در دیدار با شهردار هوشی مین ابراز امیدواری کرد همکاری‌ها با این کشور آسیای جنوبی، از جمله تبادل هیئت‌های تجاری و فرهنگی و ترویج گردشگری گسترش یابد. نظری به کشور ویتنام و به شهر هوشی مین به طور ویژه، به خاطر موفقیت‌های چشمگیر در پیشگیری و کنترل همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین بهبود و توسعه اجتماعی-اقتصادی تبریک گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین