کد خبر: ۷۶۶۳۶۰
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
پاسخ‌گویی نباید به طبقات خاص در حکومت محدود شود

عارف: پاسخ‌گویی برای بسیاری از مقامات جا نیفتاده است

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه پاسخ‌گویی نباید به طبقات خاص در حکومت محدود شود و عده‌ای از پاسخ‌گویی مبرا باشند، تاکید کرد: گاهی دیده شده که همه کاسه کوزه‌ها سر مسئول رده هشتم شکسته شده، چراکه برخی خود را مبرا می‌دانند.
عارف: پاسخ‌گویی برای بسیاری از مقامات جا نیفتاده است
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف، نماینده مجلس دهم شورای اسلامی امروز در نشست خبری خود گفت: اگر بخواهیم عملکرد چهار دهه بعد از انقلاب را نگاه کنیم، بسیاری از چراها باید به صورت جدی مطرح شوند و به نتیجه برسیم بنابراین نباید به دنبال پاسخ‌های محکمه‌پسند باشیم.

وی ادامه داد: اگر مطالبه‌گری و پاسخگویی جایگاه واقعی خود را در نظام ما پیدا کرده بود، نظام ارزشی به مطالبه‌گری و پاسخگویی را ترویج می‌کردیم، وضعی که در حال حاضر وجود دارد به این شکل نبود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه اگر مطالبه‌گر جدی داشتیم که با انگیزه منافع ملی و کشور اقدام می‌کرد، امروز وضعیت بهتری داشتیم، اظهار داشت: حتی با گذشت چهار دهه از انقلاب پاسخگویی برای بسیاری از مقامات جا نیفتاده و برای خود قداستی قابل شدند و کسی نمی‌تواند از آنها سوال بپرسد.

عارف با بیان اینکه اگر هم مسئولی پاسخگو باشد، این پاسخ‌گویی نباید به طبقات خاص در حکومت محدود شود و عده‌ای از پاسخ‌گویی مبرا باشند، تصریح کرد: گاهی دیده شده که همه کاسه کوزه‌ها سر مسئول رده هشتم شکسته شده، چراکه برخی خود را مبرا می‌دانند.

وی با بیان اینکه باید این نکته جا بیافتد که هر اندازه جایگاه فردی بالاتر رود پاسخ‌گویی بیشتر شود، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور مشکل پاسخ‌گویی وجود دارد. به عنوان مثال، نماینده‌ای در روستایی وعده‌ای می‌دهد که نمایندگان مناطق بزرگ‌تر نمی‌دهند. یک بار به نماینده‌ای گفتم که می‌دانید این پرسش شما چقدر وقت یک وزیر را می‌گیرد، سوالاتی که بعضاً انتهای آن به هوای نفس می‌رسد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بخشی از مطالبات مردم در چهار دهه گذشته وعده‌هایی است که داده می‌شود اما عملی نمی‌شود و این مطالبات در گذر زمان تبدیل به حق می‌شوند، خاطرنشان کرد: حقوق‌بگیران نمونه‌ای از این قضیه هستند لذا باید فرهنگ پاسخگویی را جا بیندازیم. اگر رسانه مطالبه‌گر داشته باشیم و به دنبال نخود سیاه نباشد.البته مطالبه‌گری خود فرهنگی می‌خواهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین