کد خبر: ۷۶۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

مسکو سفرای لتونی و استونی را احضار کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) سفرای لتونی و استونی و همچنین کاردار لیتوانی را احضار کرد تا اعتراض شدید این کشور را در ارتباط با اقدامات غیر دوستانه‌ آنها برای تعطیل کردن سرکنسولگری‌های روسیه در این سه کشور ابراز کنند.
مسکو سفرای لتونی و استونی را احضار کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه گفت: "ماریس ریکستینز" سفیر لتونی، "مارگوس لیدر" سفیر استونی و "ویرجینیا آمبرسین" کاردار لیتوانی امروز به وزارت خارجه روسیه احضار شدند. ما اعتراض جدی خود را در ارتباط با اقدامات غیر دوستانه این سه کشور برای بستن سر کنسولگری‌های روسیه در کلایپدا، لیپایا، دوگوپیلس و ناروا و همچنین صدارت بخش کنسولی سفارت روسیه در استونی ابلاغ کردیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اصل اقدام متقابل و همچنین با توجه به اقدامات مقامات این سه کشور در ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، وزارت امور خارجه روسیه همچنین تصمیم خود را برای تعطیل کردن سرکنسولگری لتونی در سن پترزبورگ، سرکنسولگری لتونی در پسکو، سرکنسولگری استونی در سن پترزبورگ و دفترش در پسکوف و سرکنسولگری لیتوانی در سن پترزبورگ را اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفرا و دیگر مقامات کنسولی استونی و لتونی به عنوان عناصر نامطلوب تعیین شدند و کارمندان بخش فنی و اجرایی نهادهای نام برده که شهروندان روسیه نیستند، افراد غیرقابل قبول اعلام شده‌اند. این افراد باید در همان چهارچوب زمانی که کارمندان کنسول‌گری‌های روسیه در لتونی، لیتوانی و استونی مقید به ترک این سه کشور شده‌اند، روسیه را ترک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین