کد خبر: ۷۶۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۶
در یک عملیات تروریستی صورت گرفت:

ربوده شدن 16 سرباز ایرانی در مرز پاکستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کویته در پاکستان خبر از ربوده شدن 16 سرباز ایرانی در مرز ایران و پاکستان داده و افزوده‌است نیروهای پاکستان جستجو برای یافتن این سربازان را آغاز کرده‌اند. 

یک مقام ارشد دولت پاکستان که نخواست هویتش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که از نظر مقامات ایرانی در وزارت کشور ایران، آدم ربایان در انتقال سربازان ایرانی به پاکستان از کمک پاکستان برخوردار شده‌اند. 

این مقام پاکستانی گفت‏: «ما درخواستی از دولت ایران مبنی بر ردیابی افراد مسلح یاد شده و بازگرداندن سالم افراد ایرانی ربوده شده به ایران، دریافت کردیم»‏.

وی افزود‏: «ما در مناطق مرزی آماده باش امنیتی اعلام کرده و خواستار اعزام نیروهای امنیتی به منطقه مرزی یاد شده مشترک بین ایران و پاکستان شدیم‏». 


در همین حال یک مقام آگاه ایرانی نیز با تأیید این خبر به حبرگزاری فارس گفت: «شب گذشته اشرار مسلح با حمله به یک پاسگاه انتظامی در سراوان پرسنل این پاسگاه را به گروگان گرفتند».

این مقام آگاه افزود: «اشرار مسلح نیمه شب گذشته با حمله به یک پاسگاه انتظامی در بخش سراوان 16 نفر از نیروهای انتظامی مستقر در این پاسگاه را به گروگان گرفتند».

براساس این گزارش، هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این حمله و گروگانگیری را به عهده نگرفته است، اما برخی منابع این حمله را به عبدالمالک ریگی و گروه تروریستی وی نسبت می‌دهند. 

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی گروهک تروریستی جندالله، که به سرکردگی عبدالمالک ریگی فعالیت می‌کند، مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده گرفته و مدعی شده‌است که این عملیات ساعت 6 بامداد روز جمعه، 24 خردادماه در روستای مرزی آسکان از توابع سراوان صورت گرفته است.

طبق توافق نامه امنیتی منعقد شده بین ایران و پاکستان، مقرر شده بود که پاکستان برخی از اعضای گروهک تروریستی جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی را که در اختیار آن کشور هستند به ایران تحویل دهد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
0
0
مطلبق فرمايش استاد حداد عادل با اينكه تورم وجود دارد ولي در عوضش امنيت كه داريم. بنده اين واقعه ناگوار را به دهندگان شعارهاي اقتصادي ديروز و شعارهاي امنيتي امروز(جناح بند باز اصولگرا) تسليت ميگويم. به اميد پيدا كردن يك شعار جديد براي فردا يي عنقريب.
اقا خدائيش تا بحال نفهميدن اينها چرا خداي متعال اينجور اينها رو بد به زمين ميزنه كه شتلقي صداش تا اينور دنيا مياد؟ ظلم به سيد اولاد پيغمبر خاتمي مظلوم. آهش نوه ها و نتيجه هاي اين افرادا رو هم رها نخواهد كرد.
بنازم خداوند پيروز را
پريروز و امروز و ديروز را

علي اصغر-امريكا
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۵
0
2
واقعا بايد به خودمون افتخار كنيم . خدايا چرا ما بايد انقدر ضعيف عمل كنيم كه هر كي از اون ور اومد يه ضربه اي بزنه . كم كم برا كشوراي همسايه ايران اين كار داره به صورت تفريح در مياد نميدونم كي مسئولين ما ميخوان يه قدرتي نشون بدن كي ميخوان ثابت كنن كه ايران و ايراني يعني چي ؟ در حال حاظر كه ما همش داريم پس رفت ميكنيم در تمام زمينه ها گند ميزنيم . اون از برنامه هاي اقتصادي و برنامه 20 ساله توسعه اتون اونم از اوضاع امنيت اجتماعي كه پليس به گرفتن ارازل و ياري مردم شده مدعي مردم كه اينجوري راه نرو اونجوري راه برو اينم از اوضاع مرزاي كشور . واقعا كه هردم از اين باغ بري ميرسد . مسولين به نقشه كشيدن براي ازار مردم و فرا فكني و فرار از مسوليت بيان يه ذره غيرت نشون بدن . پس كجاس اون غيرت ايراني كه اين همه ازش دم ميزنيد ؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین