کد خبر: ۷۶۶۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیا در گوشت، برنج و روغن مشکلات اقتصادی را به وجود آورده

علم‌الهدی: گرانی روز افزون جان مردم را می‌گیرد/ ریشه مافیای اقتصادی در حکومت است

امام جمعه مشهد به بیان علل گرانی روز افزون در بازار پرداخت و گفت: دولت تورم را کاهش داد، ارز را ثابت کرد، اما چرا هنوز گرانی بیداد می‌کند و معیشت مردم را هدف گرفته است؟ این مربوط به داخل مملکت است؛ صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیای اقتصادی در گوشت، برنج و روغن این مشکلات را به وجود آورده است، این مافیا را حل کنید که ریشه‌اش در برخی دستگاه‌های حکومتی است. ریشه آن در برخی جریان‌هاست و مجلس و قوه قضائیه به دولت کمک کنند تا این جریان‌های مافیایی و صحنه‌گردانانی که برای پر کردن جیب خودشان این همه جنایت می‌کنند را سر جایشان بنشانند. رهبر مثل علی باشد، بقیه چی؟ راست راست راه بروند، مردمِ گرفتار را تماشا کنند و بی‌تفاوت کنار قضیه تماشاچی باشند؟ این درست است؟
علم‌الهدی: گرانی روز افزون جان مردم را می‌گیرد/ ریشه مافیای اقتصادی در حکومت است
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز، در حرم مطهر رضوی (ع) در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد اظهار کرد: چرا به ما گفتند ۲۱ ماه رمضان عزاداری کنید؟ چرا گفتند ۱۹ ماه رمضان عزاداری کنید؟ برای اینکه بدانیم مظلومیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) چه بود و ما امروز دچارش نشویم، جامعه ما امروز گرفتار این ویروس و گرفتاری نشود، برای این گفتند بیایید عزاداری کنید، تحلیل کنید نه فقط نوحه بخوانید و سینه بزنید، تحلیل کنید چرا علی مظلوم بوده و این ظلم به امیرالمؤمنین شد، شما آنطور نشوید.

وی افزود: مسئولین نظام ما بدانند که در این مملکت اگر می‌خواهند کنار خون شهدا حکومت کنند، نسخه جامع حکومت، عدل امیرالمؤمنین (ع) است و مهربانی امیرالمؤمنین (ع) نسبت به خانواده بی‌سرپرست و به فقیر و مستضعف است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: معنای نسخه جامع حکومت این نیست که فقط رهبر این طور باشد، همه کارگزاران باید این‌طور باشند؛ شما در هر موقعیتی از کارگزاری این نظام هستید باید بدانید مأموریت شما عدل امیرالمؤمنین است. در هر موقعیتی از این نظام قرار دارید، این نسخه جامع حکومت است نه این که نگاه کنیم گرانی روز افزون جان مردم را بگیرد.

علم‌الهدی در ادامه به بیان علل گرانی روز افزون در بازار پرداخت و گفت: دولت تورم را کاهش داد، ارز را ثابت کرد، اما چرا هنوز گرانی بیداد می‌کند و معیشت مردم را هدف گرفته است؟ این مربوط به داخل مملکت است؛ صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیای اقتصادی در گوشت، برنج و روغن این مشکلات را به وجود آورده است، این مافیا را حل کنید که ریشه‌اش در برخی دستگاه‌های حکومتی است.

وی با بیان اینکه اینطور نیست مردم آزادانه بتوانند این همه به مردم ظلم کنند، بلکه یک عده گردن کلفت سودجو در میان هستند، یادآور شد: ریشه آن در برخی جریان‌هاست و مجلس و قوه قضائیه به دولت کمک کنند تا این جریان‌های مافیایی و صحنه‌گردانانی که برای پر کردن جیب خودشان این همه جنایت می‌کنند را سر جایشان بنشانند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه این حکومت، حکومت علی است و نباید در برابر مشکلات مردم بی‌تفاوت بود، خاطرنشان کرد: نباید گفت این وظیفه دولت است پس قوه قضاییه وظیفه ندارد، این وظیفه استاندار است پس دستگاه قضایی وظیفه ندارد، همه وظیفه دارند، چون هر کارگزاری نسخه‌اش علی (ع) است. علی از سنگینی یک مشک آب بر شانه زن شهید صرفنظر نکرد، نگفت من امیرالمؤمنین هستم، دیگری باید این کار را انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی ادامه داد: مسئولان نظام باید این‌کاره باشند و نگویند این نسخه فقط مال رهبر است، رهبر مثل علی باشد، بقیه چی؟ راست راست راه بروند، مردمِ گرفتار را تماشا کنند و بی‌تفاوت کنار قضیه تماشاچی باشند؟ این درست است؟ ما دم از علی می‌زنیم که خودمان به شکل علی دربیاییم، مولا فرمودند «شما نمی‌توانید من باشید، اما می‌توانید مثل من و شبیه من باشید»، کسی توقع علی بودن از کسی ندارد، اما خط و راه، عفت و سداد علی، باید در اساس نظام ما و در کارگردانی دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضایی باشد و رنگ علی (علیه‌السلام) خودش را نشان بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین