کد خبر: ۷۶۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۰

بوش خواستار اتحاد کشورهای اروپایی برابر ایران شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا جمعه در ادامه سفر خود به اروپا خواستار متحد شدن کشورهای اروپایی با واشنگتن در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد. بوش در پاریس خواستار فشار بیشتر و اعمال تحریم‌های در صورت رد پیشنهادهای توقف غنی‌سازی اورانیوم شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بوش در کنفرانس همکاری‌های اقتصادی گفت: «به جای تاکید به تفاوت ها ما در زمینه‌ تمایلات و عقاید مشترک بسیار متحد هستیم، برای امنیت اروپا و صلح جهانی نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را بدهیم». بوش در مراسم شام با «نیکولا سارکوزی» دیدار کرد و شنبه به طور رسمی با او دیدار و مذاکره خواهد داشت.

گفتنی است سیاست‌های خارجه بوش در جنگ عراق با اعتراضات فرانسویان روبرو شد. نزدیک به هزار تن در مرکز پاریس به حضور رئیس جمهور آمریکا تظاهرات کردند.

بوش پیش از سفر به پاریس در دیدار با «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر ایتالیا در شهر رم بار دیگر خواستار همکاری این کشور در اعمال فشار به ایران شد. برلوسکونی نیز خواستار توقف غنی سازی اورانیوم از سوی ایران شد. 

برلوسکونی در این زمینه گفت :« ما ايران را خيلی خوب و از درون می شناسيم». بوش در ادامه سفرخود یکشنبه برای دیدار با گوردون براون نخست وزیر بریتانیا به انگلیس خواهد رفت. 

بوش در ادامه به مدت سی دقیقه با «پاپ بندیکت شانزدهم» در وایتکان درباره دفاع از ارزش‌های اخلاقی و خاورمیانه جهانی‌سازی گفتگو کرد.

روزنامه لاریپوبلیکا نوشت برخی مقامات واتيکان از حضور جورج بوش ناراضی هستند و دليل اين نارضايتی بی‌اعتنايی آقای بوش به مخالفت‌های پاپ ژان پل دوم به جنگ عراق بوده است. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین