کد خبر: ۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
محمود میرلوحی:

باید از دیدگاه‌های افراطی در اداره کشور فاصله بگیریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: «ما باید اکنون از این دیدگاه‌های افراطی در اداره کشور  فاصله بگیریم و به معیارهای مناسب دنیا برای اداره کشور برگردیم». 

محمود میرلوحی، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «اینکه گرانی در جامعه واقعیت است یا خیر را باید مردم بگویند و استنباط من این است که برخی از مسئولان خودشان را به خواب زدند والان هم در خواب به سر می‌برند و اکنون مشکل اساسی ما این است و مسئولان ما از واقعیت‌های جامعه بدجوری غافل هستند و الی وجود تورم و گرانی بحثی نیست که کسی در کشور بتواند منکر آن شود».

وی افزود: «ما نباید مسائل را تک متغیری ببینیم و نگوییم که فقط به خاطر یک عامل است که این مشکلات به وجود آمده است و به نظرم مشکلات ما چند بعدی است و الان گرانی درکشور دارای عوامل مختلفی است».

میرلوحی تصریح کرد: «مهم این است که چه کسی جرقه افزایش نقدینگی را در کشور زد و این مشکل را برای مردم  به وجود آورد و با دخالت‌های نابجا و غیر کارشناسی باعث تشدید این مشکلات در وضع موجود شد».

وی ادامه داد‌: «باید ببینیم چه کسی با دخالت در سیمان باعث شد که یک شوکی به آن وارد شود و چه کسی با سیاست‌های غیرکارشناسی به لبنیات شوک وارد کرد و چه کسی با واردات بی‌رویه شکر و میوه به بخش کشاورزی شوک وارد کرد همه این شوک‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات امروز ما است».

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار داشت: «تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی دولت نهم نقش اساسی در به وجود آمدن این مشکلات داشته  است و ما اکنون خودمان به دست خودمان مشکل به وجود می‌آوریم و هرجا که می‌خواهد یک ثبات ایجاد شود مسئولان در آنجا دخالت می‌کنند و مانع ایجاد این ثبات می‌شوند».

وی اضافه کرد: «اینکه مشاوران رئیس‌جمهور می‌گویند مطرح کردن تورم و گرانی جنگ با دولت است به نظرم حرف عجیبی است و آقایان می‌خواهند با این‌گونه سخن گفتن نشان دهند که خیلی دلسوز ملت هستند و اکنون این حرف‌ها در میان مردم خریدار ندارد».

میرلوحی خاطرنشان کرد: «قرار بوده آقایان کشو را در طول برنامه چهارم به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل کنند اما اکنون ما مشاهده می‌کنیم که مردم خودمان دغدغه پودر لباسشویی و برنج و ... را دارند و این‌گونه سخن گفتن از سوی دولتمردان خارج از ادبیات کارشناسی است».

وی افزود: «اکنون کافی است دولت یکبار دیگر به نامه اقتصاددانان توجه کند و آن را بررسی کند زیرا اگر در همان زمان به این نامه توجه می‌شد اکنون نمی‌گفتیم که طرح گرانی و تورم جنگ است».

عضو جبهه اصلاحات یادآور شد: «اگر بخواهیم که مجدداً فضای کشور فضای کار و تولید شود ما باید به سیاستهای گذشته برگردیم و دوباره کارهای این سه سال را از نو شروع کنیم».

وی اضافه کرد: «انقلاب اسلامی یک پیام عدالت و انصاف را داشت و دارای یک معیارهایی بود. الان ما می‌بینیم که ادبیات رسمی کشور به چه صورت شده است اخلاق که زیربنای اسلام بوده است اکنون چه شده است. اکنون می بینیم از تریبون‌های رسمی کشور  صبح و شب تهمت و بدگویی وجود دارد و در دنیا اصلاً این گونه فضایی وجود ندارد و ما خودمان با دست خودمان آرامش را از بین مردم می‌بریم و آرامش اولین نیاز اقتصاد  است که ما آنرا از بین می‌بریم».

میرلوحی تاکید کرد: «در دولت اصلاحات عده‌ای کفن‌پوش راه می‌افتادند که افراد خودسر و افراطی بودند الان ادبیات این افراد در صبحتهای مسئولان ما وجود دارد و با این صحبت‌ها قطعاً سرمایه از کشور می‌رود».

وی ادامه داد: «اکنون شایعه‌پراکنی بسیار زیاد شده است و هر روز ما یک شایعه جدید می‌شنویم و تا کنون چنین شایعه‌هایی را تا روی کار آمدن دولت نهم نداشتیم و باید بررسی کنیم که چه کسی این فضای ملتهب را در کشور ایجاد کرده است».

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات اظهار کرد: «ما باید اکنون با این دیدگاه‌های افراطی در اداره جامعه فاصله بگیریم و باید به معیارهای مناسب دنیا برای اداره کشور برگردیم».

وی خاطرنشان کرد: «اگر می‌خواهیم جلوی مفاسد اقتصادی را بگیریم باید مطبوعاتمان آزاد باشد، جلوی رانت‌ها و انحصارها را بگیریم،دست اخلال‌گران را کوتاه کنیم  ،  فضای رقابت میان بخش خصوصی ایجاد کنیم و با این وضعیت است که بازار رونق می‌گیرد و دولت هم در جایگاه خودش به عنوان ناظر عمل می‌کند».

میرلوحی افزود: «اکنون همه دستگاه‌ها با دولت همسو هستند و باید مشکلات مردم را راحت‌تر حل بشود و دولت هم باید با این وضعیت مشکلات مردم را حل کند  یعنی چه که چند نفردنبال فرافکنی هستند و به این و آن اتهام می‌زنند».

وی در پایان گفت: «برای حل مشکلات موجود ما باید به معیارهای دنیا برگردیم و این راه به نظرم تنها راه‌حل برای برون‌رفت از این مشکلات است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین