کد خبر: ۷۶۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
از طریق هوش مصنوعی در حال تنقیح ۱۲ هزار قانون هستیم

قالیباف: وضع گرانی‌ها غیرقابل دفاع شده/ مردم در شرایط سختی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه در مقابل مشکلات نمی‌توان به مردم گفت که این موضوع مربوط به دولت بوده و به مجلس ربط ندارد گفت: منهای اینکه گفتن چنین صحبتی را وجدان ما اجازه نمی‌دهد در صورت بیان آن نیز مردم این سخنان را قبول نخواهند کرد، لذا مجلس و دولت در کنار هم باید مشکلات را حل کنند، چون مردم برای حل مشکلاتشان فرقی بین مجلس و دولت قائل نیستند.
قالیباف: وضع گرانی‌ها غیرقابل دفاع شده/ مردم در شرایط سختی هستند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خود با معاونت‌های پارلمانی دولت امروز (یکشنبه، ۴ اردیبهشت ماه) با تأکید بر اینکه هیچ‌زمانی ضرورت هماهنگی میان مجلس و دولت به اندازه امروز نبوده است، بیان کرد: امروز جبهه انقلاب در شرایطی قرار دارد که محکوم به موفقیت است. موفقیتی که انقلاب، کشور و مردم به آن نیاز دارند البته بارها بر این موضوع تأکید کرده‌ام که هماهنگی میان مجلس و دولت به تنهایی کفایت نمی‌کند یعنی لازم است اما کافی نیست.

رئیس مجلس با بیان اینکه هماهنگی بسیار قابل اهمیت است اما آن هماهنگی ارزشمند است که منجر به هم افزایی شود افزود: هر هم افزایی دارای یک ذی نفع است و در اینجا بدون شک مردم باید از تصمیمات مجلس و دولت ذی‌نفع باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ذی نفع بودن مردم بسیار مهم است بنابراین هرکار مهم و یک فرصت بزرگ می‌تواند یک تهدید بزرگ هم باشد. هرکجا بایستید مخالفان سفت و سختی وجود دارد که منافع آن‌ها در تضاد با این راهبرد است. براین اساس آن‌ها به صورت مرتب تلاش خواهند کرد تا این موضوع مهم یعنی منتفع شدن مردم اتفاق نیفتد.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و مورد توجه سیاست‌های کلان قانونگذاری است که بحث تنقیح قوانین در این میان از موضوعات بسیار مهم و اثرگذاری است که در حال بررسی آن هستیم، البته طی سال‌ها بحث تنقیح قوانین در مجلس انجام می‌شده، اما اکنون به این موضوع پی برده ایم که از این مسیر به نتیجه نمی‌رسیم، زیرا اقداماتی که افراد انجام می‌دهند ممکن است دچار خطاهایی باشد، بنابراین حدود ۴ ماه است که از طریق هوش مصنوعی در حال تنقیح ۱۲هزار قانون هستیم تا قوانین در یک طبقه بندی به روز شده به جامعه ارائه شود.

قالیباف با اشاره به برنامه ریزی مجلس برای توجه جدی به حوزه نظارت و تعیین جلسات روزهای سه شنبه صحن علنی به دستورکارهای نظارتی، تأکید کرد: اگر در جایی نیاز به نظارت باشد این وظیفه مجلس است که در نظارت بر اجرا و پیگیری قانون وظایف خود را انجام دهد البته این کار هم منصفانه، اخلاق‌مدارانه و در جای خود انجام خواهد شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با تأکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و اکثر آنها کاری به مجلس و یا دولت به تنهایی ندارند، گفت: در شرایط فعلی در صورت هر موفقیتی، آن را به پای مجلس و دولت می‌نویسند و در صورت شکست نیز باز این گونه خواهد بود. به تمام معنا به جهت کارکردی، رویکردی و باورها در یک قایق نشسته‌ایم و باید همه به یک سمت پارو بزنیم و صورت هدف‌گذاری درست، انرژی به بیراهه نخواهد رفت.

وی ادامه داد: وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده است. آیا می‌توانیم به مردم بگویم که این موضوع مربوط به دولت بوده و به مجلس ربط ندارد. منهای اینکه گفتن چنین صحبتی را وجدان ما اجازه نمی‌دهد در صورت بیان آن نیز مردم این سخنان را قبول نخواهند کرد. مجلس و دولت در کنار هم باید مسائل را پیش ببرند و با این نگاه باید مشکلات مردم را حل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
4
105
اونوقت وضعیت قیمتا تو استانبول چطوره، سردار؟
اونجا قابل قبول بود که خانواده اجناس مورد نیازشون رُ از اونجا تهیه کردند؟ انسولین وارد نمیکنید چون میگین دلار خارج میکنه اونوقت ... دلاری برا نوه‌ات میخری؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین