کد خبر: ۷۶۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
اصلاح نظام بانکی یکی از تاکیدات رهبری و نیازهای جامعه است

دادستان کشور: برخی بانک‌ها دست به کار حرام می‌زنند

دادستان کل کشور گفت: بانک‌ها نقشی تعیین کننده در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارند و باید در جهت تحقق شعار سال نقش خود را ایفا کنند. اصلاح نظام بانکی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای روز جامعه است.
دادستان کشور: برخی بانک‌ها دست به کار حرام می‌زنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری امروز در نشست مشترک با اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها نقشی تعیین کننده در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارند و باید در جهت تحقق شعار سال نقش خود را ایفا کنند. معتقد هستیم باید مسائل و مشکلات بانک‌ها شنیده شود تا آن‌ها هم بتوانند به درستی به وظایف بانکداری خود عمل کنند.

وی گفت: بانک‌ها باید یکی از بازیگران اصلی در حمایت از تولید باشند و در احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل سهیم باشند. البته این بدان معنا نیست که بانک‌ها متضرر شوند و بر آن‌ها تکالیف غیرقابل انجام بار شود.

به گزارش قوه قضاییه، دادستان کل کشور افزود: در حال حاضر یکی از مواردی که جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است. اگرچه ما از فعالان اقتصادی که در مواجه با بانک‌ها دچار گرفتاری شده اند حمایت می‌کنیم، اما باید عنوان داشت این حمایت به هیچ وجه شامل افرادی که تسهیلاتی گرفته و در جای غیر هزینه کرده اند نخواهد شد و با قاطعیت با این قبیل افراد برخورد خواهیم کرد. بانک‌ها هم باید این افراد سودجو را به دستگاه قضایی معرفی کنند تا با آن‌ها برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها که نسبت به اخذ سود مرکب اقدام می‌کنند، گفت: مسئله دیگری که بانک‌ها لازم است نسبت به آن حساس باشند بحث دریافت سود مرکب است. متاسفانه گزارش‌هایی که در این رابطه به دست ما می‌رسد صحت دارد و برخی شعب دست به این فعل حرام می‌زنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که نظارت در سیستم بانکی کشور یک نظارت ضعیف است و پاسخگوی مشکلات و انتقادات مردمی نیست. نظام بانکی اگر می‌خواهد به درستی کار کند باید نظارت دقیقی بر زیرمجموعه خود داشته باشد. لازم است درگاهی برای اعتراضات و شکایات مردمی وجود داشته و اگر جود دارد اطلاع رسانی بیشتری برای آن صورت پذیرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: حتما بانک‌ها به دنبال یک رویه واحد باشند تا از آن طریق بتوانند از صنایع و واحدهای تولیدی حمایت کنند. بانک‌ها باید ساز و کاری طراحی کنند که بشود از بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل حمایت کرده و در زمان سود ده شدن واحد از آن نفع ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در بخش پایانی خود به موضوع اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای روز جامعه است. برای اصلاح نظام بانکی جلسات مستمر داشته و پیشنهادات و برنامه‌های خود را مطرح و پیگیری کنید. در هرجایی هم که لازم بود به ما اعلام کنید تا در کنارتان بوده و مسائل‌تان را منتقل کنیم.

وی افزود: بسیاری از مباحث و مطالب شما مدیران عامل بانک‌ها به ما در دادستانی کل منتقل نشده است که اگر شده بود حتما آن‌ها را پیگیری می‌کردیم؛ لذا مسائل و مشکلات خود را از طریق معاون اقتصادی به ما اعلام کنید تا در دستور کار قرار گیرد.

در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید و اشتغال، دادستان کل کشور میزبان اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها بوده و در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گرفت. در این نشست اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها به تشریح ساختار این شورا پرداخته و مسائل و مشکلات خود را با دادستان کل کشور درمیان گذاشتند.

در این دیدار دو ساعته که پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل و مدیران عامل بانک‌های دولتی حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین منتظری مسائل و مشکلات مدیران نظام بانکی را شنیده و پیشنهاداتی در جهت بهبود وضعیت بانکی کشور ارائه داد.

تداوم برگزاری نشست‌های هم اندیشی با دادستان کل کشور از جمله درخواست اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها بود که مورد موافقت حجت الاسلام و المسلمین منتظری قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین