کد خبر: ۷۶۷۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
موافقت سازمان حمایت با افزایش تا ۴۵ درصدی تعرفه‌های حمل‌ونقل مسافر و بار

بلیت قطار هم ۴۵ درصد گران شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان! با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای قیمت بلیت قطار، کرایه حمل بار و تعرفه‌های بندری موافقت کرد.
بلیت قطار هم ۴۵ درصد گران شد
آفتاب‌‌نیوز :

با تفاهم معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت بلیت قطار، نرخ حمل‌ونقل مسافر، نرخ کرایه حمل بار و تعرفه‌های بندری بین بین ۲۵ تا ۴۵ درصد افزایش یافت.

پیرو پیشنهاد شماره ۱۲۸۲۳/۹۰۰ مورخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی در خصوص تعرفه‌های شقوق مختلف حمل‌ونقل و گزارش بررسی‌های کارشناسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور مورخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ در حضور معاون اول رئیس جمهور و در اجرای مصوبه ستاد مبنی بر تفاهم مدیریتی وزارت راه و شهرسازی با وزارت صنعت و حسب نظر وزرا، این تفاهمنامه بین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نمایندگی از وزارت صنعت و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از وزارت راه در تاریخ ۱۴۰۱/۱/۳۱ امضا شد.

با عنایت به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه روند تغییرات نرخ خدمات حمل‌ونقل طی سال‌های اخیر و با در نظر گرفتن تورم و هزینه‌های ارائه خدمات در بخش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی و خدمات بندری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ موارد زیر مورد توافق قرار گرفت؛

۱- حمل‌ونقل جاده‌ای:

الف) نرخ حمل بار به ازای هر تن-کیلومتر حداکثر ۳۵ درصد نسبت به آخرین نرخ سال ۱۴۰۰ افزایش م‌یابد.

ب) میزان افزایش نرخ حمل‌ونقل مسافر حداکثر ۳۰ درصد نسبت به تعرفه سال ۱۴۰۰ تعیین می‌شود.

۲-حمل‌ونقل ریلی:

نرخ بلیت قطار حداکثر ۲۵ درصد نسبت به نرخ سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.

۳- خدمات بندری:

با افزایش تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان حداکثر ۴۵ درصد موافقت می‌شود.

این تفاهمنامه به امضای شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رسیده است.

 پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال از صبح فردا آغاز می‌شود. این پیش‌فروش برخلاف سال‌های قبل با تاخیر آغاز می‌شود که احتمالا یکی از دلایل آن ابلاغ افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین