کد خبر: ۷۶۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
قیمت برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان است

تنها ۵ درصد مردم توان خرید برنج ایرانی را دارند

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان با اشاره به افزایش قیمت برنج ایرانی به ۱۰۰ هزار تومان، گفت: امروز تنها ۵ درصد ایرانی‌ها و یا اصفهانی‌ها توان خرید برنج ایرانی را دارند.
تنها ۵ درصد مردم توان خرید برنج ایرانی را دارند
آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی بحق درباره افزایش دوباره قیمت برنج ایرانی، اظهار کرد: متأسفانه سال گذشته محصول برنج شمال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کم بود، همچنین هزینه‌های برنج‌کاران دو تا سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: از سوی دیگر چند شرکت برنج در شمال کشور با خرید برنج‌های داخلی، به‌نوعی قیمت این محصول را در بازار بالا بردند و به‌نوعی خرده‌پاها قیمت برنج را گران نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان تأکید کرد: در کنار گرانی برنج داخلی، قیمت برنج خارجی در بازار تغییر نکرده و به فراوانی این محصول در بازار موجود است.

وی با اشاره به اینکه همواره ذائقه بسیاری از ایرانی‌ها برنج ایرانی است، گفت: متأسفانه قیمت برنج ایرانی ساعتی در حال افزایش است و هیچ نظارتی در بازار نیست.

بحق اظهار کرد: امروز برنج ایرانی دست بنکدار و یا نه دلال نیست و در انحصار یک تعداد کشاورزی است که نیاز به پول ندارند و هر سال برنج خود را نگه می‌دارند تا در تیرماه کشت سال جدید به ثمر برسد، سپس با قیمت‌گذاری برنج را وارد بازار می‌کنند.

وی با پیش‌بینی قیمت برنج در بازار طی سال جاری، گفت: اگر برای سال جدید قیمت برنج را پایین نگه‌دارند، کشاورزان حاضر به کشت نمی‌شوند و این موجب التهاب در بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه امید داریم برنج به قیمت اولیه خود طی سال گذشته و به محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان کاهش یابد، افزود: نمی‌توان بازار برنج را پیش‌بینی کرد و اکنون برنج داخلی در بازار محدود است و در انحصار یک تعداد کشاورز است.

رئیس اتحادیه خواربار اصفهان گفت: اگرچه کمبود برنج ایرانی در بازار نداریم، اما تنها قیمت آن سیر صعودی دارد و به دلیل نظارت و سخت‌گیری در بازار اغلب فروشندگان برنج دیگر درخواست خرید نکرده‌اند و حتی بار خود را به شمال مرجوع کرده‌اند، البته این شرایط موجب ارزانی برنج ایرانی نشده است.

وی با اشاره به قیمت برنج در بازار اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت برنج ایرانی کشت اول ۹۰ هزار تومان و برنج کشت دوم ۱۰۰ هزار تومان است، همچنین هر کیلو برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بحق با تأکید بر اینکه برنج ایرانی از سفره‌های مردم در حال حذف شدن است، گفت: امروز تنها ۵ درصد ایرانی‌ها و یا اصفهانی‌ها توان خرید برنج ایرانی را دارند و بقیه برنج خارجی خرید می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
15
قیمت هر کیلو آهن اگر ۲۰هزار تومان باشد و وزن پراید هم اگر ۱۰۰۰کیلو باشد قیمت آن ۲۰میلیون می شود
حالا ۱۰میلیون هم قطعات پلاستیکی باز ۳۰میلیون می شود ۱۰ میلیون هم سود کارخانه ۴۰میلیون می شود هیچ قطعه ای هم از پراید وارداتی نیست که بگوییم با دلار محاسبه می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
16
این انتخاب خودمون بوده .... علی برکت الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
14
هدف بعضی از اعضا دولت از افزایش قیمت برنج داخلی نابودی کشت برنج داخلی است تا بتوانند بعد از تعطیلی کشت برنج ایرانی از طریق وارداتد سود عظیمی به جیب وارد کنندگان برنج وارداتی سرازیر کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
1
9
افزایش قیمت برنج رو باید در افزایش قیمت سموم و کود شیمیای و قیمت پلاستیک و کرایه ماشین آلات کشاورزی و افزایش دیگرمحصولات کشاورزی جستجو کرد و با توجه به این افزایش سرسام آور قیمتها قیمت برنج کم است و این موضوع باعث شده که کشاورز به شدت به فکر تغییر کاربری زمین کشاورزی رو بیارند و این هم زنگ خطی برای کشت برنج و نوید افزایش شدید قیمت برنج ایرانی رو در سالهای آینده رو میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
7
اگر آن 5% هم نمیخریدند اوضاع درست میشد ، ولی چه توان کرد بی وفایی حاکم شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین