کد خبر: ۷۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

سویه BA.۲ خطرناک است؟

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به انتشار اطلاعات ضد و نقیض در خصوص سویه BA.2 کرونا، گفت: فعلا شواهد نشان می‌دهد این سویه آنطور که باید تاثیری در افزایش بیماران بستری نداشته است.
سویه BA.۲ خطرناک است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به شناسایی موارد سویه BA.2 در کشور و بویژه نوار غربی کشور، گفت: اطلاعات در خصوص این سویه جدید ضد و نقیض است. ابتدا عنوان می شد که این سویه سرایت بالایی داشته باشد، اما فعلا شواهد بالینی این اطلاعات را تایید نکرده است.

وی افزود: با وجود این سویه، بعد از تعطیلات نوروز افزایشی در آمار بستری ها نداشتیم و تعداد بستری ها و شهرهای قرمز در حال کاهش است.

جانبخش واکسیناسیون موثر و سابقه ابتلای افراد را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: به نظر می رسد به این دو دلیل، فعلا این سویه نتوانسته کاری از پیش ببرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص سویه نوترکیب که حاصل ترکیب BA.1 و BA.2 است، گفت: در برخی کشورها هم این سویه گزارش شده، اما بازهم شواهدی در خصوص خطرناک بودن این سویه و سرایت بالای آن گزارش نشده است.

جانبخش در خصوص تاکید سازمان بهداشت جهانی در خصوص تداوم استفاده از ماسک، گفت: فعلا خبرهایی از برخی کشورها مانند چین به سازمان بهداشت جهانی رسیده که یک شهر 27 میلیون نفری آن در قرنطینه است و سازمان بهداشت جهانی برحسب وظیفه خود احساس خطر کرده و تمام کشورها را به تداوم استفاده از ماسک توصیه کرده است.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: افراد باید همچنان در محیط های بسته و شلوغ و پرتراکم از ماسک استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین