کد خبر: ۷۶۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

گمانه‌زنی جدید غربی‌ها از وضعیت سلامت رئیس جمهوری روسیه

غرب که مخالف رویکرد و اقدامات روسیه در اوکراین است، هر روز گمانه جدیدی از وضعیت سلامت پوتین مطرح می‌کند و با این القائات سعی دارد نشان دهد جنگ اوکراین واقعا باعث دردسر کرملین و رئیس آن شده است.
گمانه‌زنی جدید غربی‌ها از وضعیت سلامت رئیس جمهوری روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

در تازه‌ترین مورد روزنامه دیلی میل انگلیس حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مراسم عشای ربانی را دستمایه شایعات و گمانه‌زنی‌های خود قرار داده و نوشته است: ولادیمیر پوتین بر اساس فیلمی که ظاهراً از شرکت او در مراسم عشای ربانی به مناسبت عید پاک مسیحیت ارتدوکس در کلیسای روسیه منتشر شده، وضعیت جسمانی ضعیف و ناپایداری پیدا کرده است؛ تصاویری که به شایعات پیرامون ناخوش احوالی و بیمار شدن رئیس جمهور روسیه دامن زده‌اند.

به نوشته است روزنامه لندنی، بر اساس این تصاویر او در حالی که در کلیسای جامع مسیح منجی مسکو در کنار سرگئی سوبیانین، شهردار این شهر ایستاده لب‌هایش را می‌گزد و به نظر می‌رسد که از ایستادن خود مطمئن نیست. پوتینی که ظاهری عصبی داشت در حین تماشای اجرای مراسم در این کلیسا بی قرار بود و به نظر حواسش پرت بود.

خشکی دهان می‌تواند نشانه‌ای از بیماری پارکینسون باشد اما کرملین سال گذشته میلادی چنین شایعه‌ای را تکذیب کرد.

پیشتر نیز تصاویری از پوتین منتشر شد که در آنها این رئیس جمهور روسیه طی یک دیدار با یکی از کارمندان ارشد، میزی که در جلویش بود را گرفته است و این تصاویر نیز به نوبه خود به شایعات پیرامون سلامت روانی و جسمانی او دامن زده‌اند.

مراسم عشای ربانی به مناسبت عید پاک مسیحیت ارتودوکس با رهبری اسقف اعظم کریل رهبر کلیسای ارتودکس روسیه که از حمله پوتین به اوکراین حمایت کرد، برگزار شد.

در تصاویر مربوط به این مراسم در حالی که ظاهرا پوتین به ترسیم علامت صلیب میپردازد اما به نظر می‌رسد که این کار را با کندی عمدی انجام می‌دهد.

ناظران گفتند که این کارهای پوتین نشان دهنده شخصی است که مبتلا به بیماری پارکینسون شده است؛ بیماری که موجب لرزش، کندی حرکت و خشکی عضلات می‌شود.

رویترز گزارش داد که پوتین در این مراسم با پاسخ جمعی حاضران هم همراه نشد و از پاسخ دادن به جمله "او واقعاً برخاسته است" همراه با سایر اعضای کلیسا، خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین