کد خبر: ۷۶۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

دستگیری گروه تروریستی به اتهام تلاش برای ترور خبرنگار روس

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو اعضای یک گروهک تروریستی که در تلاش بودند یک خبرنگار روسی را ترور کنند، دستگیر کرده است.
دستگیری گروه تروریستی به اتهام تلاش برای ترور خبرنگار روس
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: ما امروز گروه تروریستی را دستگیر کردیم که برای ترور یک خبرنگار روس در تلاش بود. دستور برای ترور خبرنگاران نه تنها نقض آزادی بیان بلکه نقض حقوق بشر نیز محسوب می‌شود.

پوتین همچنین در دیدار با دادستان کل روسیه عنوان کرد که "دیپلمات‌های ارشد اروپایی از نخبگان روسی می‌خواهند که در میدان نبرد پیروز شوند".

به گزارش النشره، وی افزود: نازی‌ها هشت سال پیش جرایم خود علیه شهروندان دونباس را آغاز کردند. لازم است که با افراط‌گرایی مقابله کنیم و باید جلوی هرگونه تلاش برای دخالت در این درگیری گرفته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار کرد: تمامی ما این توانایی را داریم که تاثیرات تحریم‌های غرب بر خودمان را کاهش دهیم. اقتصاد روسیه توانایی فعالیت مستقل و بدون هیچ‌گونه اختلالی را دارد.

این مقام ارشد روسی در ادامه توضیح داد: ما تمامی کمک‌های لازم را جهت فراهم آوردن شرایط مناسب برای بازرگانانمان ارائه خواهیم کرد. تلاش برای در هم شکستن روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفته است که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین