کد خبر: ۷۶۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

ایران به ۹ کشور داروی دام صادر می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه دامپزشکی، ۶ محصول دانش بنیان ثبت شده و ۲ محصول دانش بنیان در حال ثبت است و امید می‌رود امسال این رقم افزایش یابد.
ایران به ۹ کشور داروی دام صادر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون میزان صادرات داروی دام از سه قلم به ۱۸ قلم افزایش یافته که این محصولات به ۹ کشور صادر می شود.

سیدمحمد آقامیری روز دوشنبه در سفر به اسفراین با اشاره به تامین داروی دامی برای کشورهای همسایه اظهار داشت: پیش از این ۹ قلم دارو به سه کشور صادر می شد اما اکنون ۱۸ قلم دارو به ۹ کشور صادر می شود و البته تلاش داریم تا توانمندی ها در این زمینه افزایش یابد.

وی افزود: این سازمان حمایت از تولید فناورانه و دانش بنیان دارو، واکسن و محصولات بیولوژیک را در دستور کار جدی دارد و در راستای تحقق شعار سال، از تولید این محصولات حمایت می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه دامپزشکی، ۶ محصول دانش بنیان ثبت شده و ۲ محصول دانش بنیان در حال ثبت است و امید می رود امسال این رقم افزایش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اثر خشکسالی در تولیدات دامی و حوزه دامپزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در اسفندماه پارسال نسبت به اسفندماه سال ۹۹، میزان مصرف داروی دام کاهش یافته که به نظر می رسد این امر ناشی از کاهش جمعیت دامی اتفاق افتاده است.

آقامیری گفت: البته در کاهش جمعیت دامی، جای نگرانی نیست زیرا گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین می شود، میزان مصرف گوشت قرمز ۸۵۰ هزار تن در سال است که از این میزان ۸۰۰ هزار تن در داخل تولید شده و ۵۰ هزار تن از این محصول وارد می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: پارسال میزان واردات گوشت قرمز کمتر بود به طوری که ۳۷ هزار تن از این محصول وارد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین